بزرگترین سیاره، سیارک؛ ستاره و کهکشان عالم کدامها هستند؟

یکی از اقمار این سیاره به قدری بزرگ است که اتمسفر مخصوص به خود را داراست. اما تدریجاً طی ماجراهایی با «نایتیری» (با صدای زویی سالدانا)، شاهزاده و دختر بزرگ رئیس قبیلهٔ ناویها تدریجاً پیوند عاطفی برقرار میکند و رفتهرفته پی به عمق زیبائی فرهنگ بومیان برده، و سعی میکند به آنها کمک کند، تا جایی که مجبور میشود سرانجام در برابر نسل انسانهای غاصب، یعنی نوع خودش، قرار گیرد … این خودرو می تواند با کاربران خود ارتباط برقرار نموده و به آن ها اجازه لمس دنیای بیرون را بدهد.

ضمناً آخر فیلم نشان میدهد که انسانها به دنیای فانی خود باز میگردند که نشان دهندهٔ این موضوع است که بشر همواره با استفاده بیش از حدّ منابع انرژی موجود در طبیعت و تخریب آن، کرهٔ زمین را به نابودی خواهند کشاند و آنوقت کرهٔ زمین دیگر جوابگوی نیازهای بشری نخواهد بود. پست امروز از وبسایت کاردوآنلاین به معرفی یک مجله آموزشی دیگر اختصاص یافته است. برای زبان های دیگر نیز مجموعه مجلات Lonely Planet بر روی وبسایت کاردوآنلاین قرار داده شدهاند که به سادگی می توانید با جستجو کردن در سایت آنها را پیدا کنید. پژوهشها نشان می دهد که بخش عمدۀ پلوتون از سنگ تشکیل شده و لایه ضخیمی از یخ روی آن را پوشانده است و خارجی ترین لایه آن را قشر نازکی از متان یخ زده تشکیل می دهد.

در توربین های بادی سایز کوچک به جای انحراف (Yaw system) از بالچه استفاده می کنند. با توجه به 7 درجه انحراف مدار گردش این سیاره به دور خورشید این سیاره درهر بار گردش ازجلوی خورشید عبور نمیکند . اخترشناسان احتمال میدهند این رفتار عجیب ناشی از اثر یک جرم آسمانی بسیار نزدیک باشد که با گرانش خود باعث گردش WASP- 17b در خلاف جهت همیشگی شده است. جواب-از یک بار گردش کامل زمین به دور خود؛یک شبانه روز به و جود می آید که تقریباً۲۴ساعت است.

در واقع، این بدنهای مصنوعی چیزی بجز نوعی نفربر با کنترل از راه دور بسیار پیشرفته نیست. در گذشته توربین های بادی با یک سرعت دورانی ثابت (دور روتور) کار می کردند، اما مدلهای امروزی تقریباً سیستم یک سرعته را کنار گذاشته اند. اکنون بیش از هر زمان دیگری، سیاره ما به ما نیاز دارد تا قدمی برای آن برداریم و برای پاکسازی آلودگی های زیادی که در اثر بی مسئولیتی ایجاد کرده ایم دست به کار شویم. جیمز کامرون در این فیلم از گنجاندن اشارههای سیاسی هیچ ابایی از خود نشان ندادهاست. اگزوپری بعد از گذراندن کلاس های خود و یادگیری فنون خلبانی و مکانیکی آن وارد ارتش شد و خدمت رسانی خود را آغاز کرد .

فیلم همچنین در رساندن پیغامی در دفاع از محافظت از محیط زیست کاملاً رسا است. اگر همه بشریت از بین برود، جهان دوباره به همان شکل متعادلی که ده ها هزار سال پیش وجود داشت احیا می شود؛ اما اگر حشرات به یکباره نابود شوند و از بین بروند دنیا و محیط زیست پر از هرج و مرج می شود.- ای. « اتفاق پانزده سال پیش کاملا درست و به جا بود. برای اینکه اکوسیستم ما به تعادل برسد هنوز کارهای زیادی از جمله مبارزه با نشت نفت، آلودگی هوا، مواد شیمیایی یا پلاستیکی وارد شده به آبها و مواردی از این قبیل وجود دارد.

ملتی که خاک خود را از بین ببرد، خودش را نابود می کند. وحشت آور است که ما مجبوریم برای نجات محیط زیست با دولت خود بجنگیم. اگر محیط زیست را تخریب کنیم جامعه ای نخواهیم داشت. جای تاسف است که یک فیلم با منعکس کردن شدت مشکلات محیط زیست و ترساندن ما از نابود شدن خودمان، اهمیت حفظ محیط زیست را به ما القا کند. مأموریتهای کاسینی در سپتامبر ۲۰۱۷ پس از برخورد عمدی با جو زحل به پایان رسید.

در آگوست 2014، همزمان با آمادهسازی ماهواره برای انجام یک ماموریت، کنترلرها درگیر یک مانور یک ماهه شدند که فضاپیما را در لایههای خارجی جو سیاره فرو برد. ۴۸- برای دریافت موقعیت مکانی GPS نیاز به دریافت اطلاعات از … علاوه بر این، جابجایی صفحات زمین از طریق تنظیم مقدار دی اکسید کربن به متعادل شدن اتمسفر کمک کرد. فقط 2 سیاره از چهار چهارم نخست – زمین و مریخ – ماهواره های طبیعی دارند. هنگامی که کاسینی در سال ۲۰۰۴ به کیوان رسید، بسیاری از دانشمندان فکر میکردند پاندورا و پرومتئوس (پرومته) هر دو با هم، کار چوپانی حلقهی F که میانشان است را بر عهده دارند و ساختار شگفتانگیز آن را میتراشند و میبافند.

دانشمندان امیدوار بودند که اطلاعات زیادی از اثرات برخورد دنبالهدار و سیاره به دست بیاورد. 5- براي به دست آوردن فلزات از كاني ها، آنها را به همان شكل استخراج شده استفاده مي کنند. حال، اگر از شما پرسیده شد که در منظومه شمسی چند سیاره وجود دارد، جسورانه پاسخ دهید – در منظومه ما 8 سیاره وجود دارد. لباس های قرمز را می توان با یک یا ترکیبی از چند تا از این رنگ ها پوشید. امسال یک مجموعه درخشان از تصاویر پردازش شده از دادههای خام دوربین جونو ارائه شده است.

دیدگاه این تصویر رو به سمت روشن حلقهها و حدود ۲۸ درجه بالاتر از صفحهی آنهاست.عکس در طیف دیدنی (مریی) با دوربین زاویهباریک فضاپیمای کاسینی ناسا در روز ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۷ گرفته شده. از آن تاریخ به مدت 73سال (تا قبل از کشف 2003 یو بی 313 )پلو تو به عنوان آخرین عضو از خاندان منظومه شمسی به حساب می آمد. خیلی ها روی امور مالی خودشان تمرکز می کنند و عده ای دیگر سلامتی و روابط شخصی شان را اولویت قرار می دهند. خانه داشتن در سیاره ای که تحمل زندگی روی آن را ندارید چه فایده ای دارد؟

در داستان فیلم، زمینیان به منظور تصرف منابع سرشار پاندورا (سیاره ناویها)، و برای به دست آوردن هرچه بیشتر سنگ آنابتانیوم برای اشغال نظامی سیاره پاندورا آماده میشوند که منجر به نابودی خانه و کاشانه ناویها و محیط زیستشان خواهد گشت. ما نباید یک اقتصاد قوی را فدای یک محیط زیست سالم کنیم. هیچ کس حق تخریب محیط زیست را ندارد، بلکه مسئولیت همه ما حفاظت از آن است. چیزی شبیه عبارت “من از اقیانوسهای زمان عبور کرده ام تا تو را پیدا کنم” از دراکولای برام استوکر کاپولا. عبور جریانهای دریایی آب گرم از کنارهٔ کشورها موجب میشود که سرمای هوا در زمستان کاهش پیدا کند.

مشتری و زحل به عنوان غول های گازی و بیشتر از گاز های هیدروژن و هلیم ساخته شدن. در منطقه استوای زحل،بادها در همان جهت چرخش سياره می وزند، در حالی که در مناطق نزديک قطبها، جهت وزش باد عکس جهت چرخش زحل است . فضاپیمای کاسینی ناسا در مسیر رویارویی مرگبارش با سیارهی کیوان (زحل)، دمی رو برگرداند و نگاهی به پاندوورا، ماه کوچک این سیاره در کنار حلقهی F این سیاره که مانند خطی نازک دیده میشد انداخت. ونوس نخستین سیاره ای بود که توسط یک فضاپیمای در حال عبور مورد مشاهده قرار گرفت.