سیاره زحل یا کیوان چیست؟

از آنجا که عطارد به خورشید بسیار نزدیک است (حدود دو پنجم فاصله بین زمین و خورشید)، تغییرات چشمگیری را در دمای روز و شب خود تجربه میکند: دمای روز میتواند به ۸۴۰ درجه فارنهایت (۴۵۰ درجه سانتیگراد) برسد که برای ذوب سرب کافی است. از آنجا که ستاره شناسان “عناصر مداری” این سیارک را بررسی می کنند – مانند فاصله آن ، اگر در یک دایره یا بیضی حرکت کند و چقدر طول می کشد – و ببینند آیا آنها شبیه به یک سیارک موجود هستند یا خیر. در حرکت وضعی زمین در یک شبانه روز به دور خودش میچرخد و در حرکت انتقالی در یک سال مداری بیضی شکل حول خورشید را طی میکند (مدار زمین).

10- زمین حرکت انتقالی خود را در مدار بیضی شکل با چه سرعتی انجام می دهد؟ 15- محور قطبین زمین نسبت به خط عمود بر مدار گردش انتقالی زمین چه زاویه ای می سازد؟ دوره چرخش (دور محور): 10 ساعت و 14 دقیقه. سطح آن در استوا به دور محور خود با سرعت ۱.۵۳۲ فوت در ثانیه میچرخد (۴۶۷ متر بر ثانیه) – کمی بیشتر از ۱۰۰۰ مایل در ساعت (۱۶۰۰ کیلومتر در ساعت).

4. زحل 62 قمر دارد که 52 قمر از آن میان نام دارند و تنها 13 قمر بیش از 50 کیلومتر قطر داشته و باقی اندازه هایی کوچک دارند. حتی کوچک تر از باکتری ها. سال 365 روزه، سال رسمی است که 6 ساعت از سال خورشیدی کوتا ه تر است. چون در لحظه ي جدايي، كساني كه با هم ُانس گرفته اند، درد مي كشند.شازده كوچولو پس از اين تجربه متوجه مي شود، اصلاً مهم نيست كه دنيا پر ا ز گل سرخ است. دانشمندان قمر تایتان را بندر ممکن برای زندگی میدانند اما زندگی در این قمر مانند زندگی در زمین نیست.

آنها در خانههایی کنار پدر و مادرهای موقت زندگی میکنند. با تعریف سیاره IAU ، جهانهای کوچک و دور دیگری نیز در گروه سیارات کوتوله قرار میگیرند، ازجمله اجرام کمربند کویپر، اریس، هاومه و ماکی ماکی. دیدن حلقههای زحل حتی با تلسکوپهای آماتوری کوچک هم ممکن است. گرماگرافی نشان داده است که قطب جنوبی زحل دارای گرداب قطبی گرم است، تنها نمونه شناخته شده چنین پدیده ای در منظومه شمسی است. مطالعه جو سیاره زهره نشان داده که در گذشته، این سیاره بیش از حد گرم بودهاست. ستاره ها در فضا سفید به نظر می رسند ، اما جو زمین باعث می شود رنگ های متفاوتی به نظر برسند.

انسلادوس نیز ششمین قمر زحل از نظر بزرگی است که به نظر میرسد در پشت فضای یخزده آن، یک اقیانوس وجود داشته باشد. مشکل پلوتو به غیر از اندازه کوچک و مدار غیرعادیاش، این است که اطراف خود را از وجود نخالهها خالی نمیکند، بلکه فضای خود را با بسیاری از اجرام دیگر در کمربند کویپر به اشتراک میگذارد. و عجیبتر اینکه زهره به آرامی از شرق به غرب میچرخد که بر خلاف بیشتر سیارات است. این سیاره نیز مانند زهره از شرق به غرب میچرخد. اما محدودیتهای این شرایط کمک میکند تا سیاره را از غیر آن به درستی تشخیص دهیم؛ وقتی اخترشناسان اجرام سیاره مانند بیشتری را در منظومه شمسی کشف کردند این مشکل به وجود آمد.

شکستهایی نیز وجود دارد که احتمالاً دلیل آن فشرده شدن پوسته است. مدار مبدأ( صفر درجه است. در همین زمان در سمت شب این سیاره دمای هوا به منفی ۲۹۰ درجه فارنهایت (منفی ۱۸۰ درجه سانتیگراد) کاهش مییابد. رصد سیاره مشتری در طول سالیان متوالی نشان میدهد که اندازهی این طوفان عظیم، که بزرگتر از سیاره زمین است، در طول چند دههی اخیر کاهش پیدا کرده است. از ماه زمین کوچکتر است؛ مدار آن کاملاً بیضوی است یعنی در بعضی نقاط نزدیکتر و در سایر نقاط دورتر از خورشید قرار دارد. جابه جایی یا حرکت خورشید در آسمان، حرکت ظاهری است.

ما مجذوب خواهیم شد تا ببینیم WISPR چه چیز دیگری ممکن است پیدا کند. آنها همچنین بیشتر به جای سطح سنگی، از گازهایی مانند هیدروژن، هلیوم و آمونیاک ساخته شدهاند، اگرچه اخترشناسان معتقدند برخی یا همه آنها ممکن است هستههای جامد داشته باشند. علاوه بر آن تنها قمر منظومه شمسی است که میدان مغناطیسی دارد. 4-زمین چند قمر دارد؟ اگر شما هم جزو کسانی هستید که هنوز نمیدانید منظومه شمسی چند سیاره دارد با ما همراه شوید. چند سیاره کوتوله وجود دارد؟

لایههای آب یخ به اندازه کالیفرنیا در زیر سطح مریخ قرار دارد و در هر دو قطب کلاهکهای یخی ساختهشده از آب یخ زده وجود دارد. خوشبختانه نشانههایی از این زندگی گذشته – و حتی احتمال وجود شکلهای زندگی فعلی – که ممکن است در سیاره سرخ وجود داشته باشد، مأموریت های کاوش فضایی بیشماری را به سمت آن هدایت کرده است. شما ممکن است تصاویری از سرهای بزرگ و چشمهای بیگانگان را در میان آنان ببینید و آنها را به تصورات خود نسبت دهید. ممکن است کشف او را این اینگونه خطاب کنیم که یک ستارهشناس نادان یک نقاشی کوچک در دفترچه خود ترسیم کرده است: نمادی از یک دایره بزرگ و دو قطعه کوچکتر.

بی نظمی در مدار اورانوس منجر شد الکسیس بووارد، اخترشناس فرانسوی پیشنهاد دهد که سیارات دیگری ممکن است فشار گرانشی وارد کنند. ولی آزمایشات بعدی نشان میدهد که فرمول شیمیایی این مایع، به جای آنکه H2O باشد، مثلاً XYZ است. شاید غیر مترقبه ترین مشاهدات بر حلقه های زحل متمرکز شده باشند .جزئیات این حلقه ها با عبور از هر حلقه به حلقه دیگر بهتر معلوم میشود ، به طوری که تعداد زیر بخشهای این حلقه ها از هزار هم تجاوز میکند .سه حلقه قابل رویت از زمین ،یعنی حلقه های درخشان، خاکستری و کرپ به صورت کلی آن ها تایید و به ترتیب با نماد های A,B,C وFکاملا تایید شد و فقط این حلقه ها تعداد بسیاری حلقه ای فرعی را نشان می دهند.

این به شما نشان می دهد که خورشید ما چقدر بزرگ است. این ضریب شکست بسیار بالاتر از ضریب شکست 1.33 آب است. زمین سومین سیاره منظومه شمسی از سمت خورشید و جهانی از آب است که دو سوم آن توسط اقیانوس پوشیده شده است. در ادامه مختصری از هشت سیاره واقعی در منظومه شمسی ما آمده است. در وجودت غرق شده ام. اجرام کمربند کویپر نیز به نام اجرام فرا نپتونی شناخته میشوند، که مدارهای بیضوی یا تخممرغی دارند که در همان جهت قرار گرفتهاند.

به کمک بزرگترين تلسکوپ اشميت جهان، تلسکوپ ۴۸ اينچ اشين (Oschin) در کوهستان مونت پالومار کاليفرنيا، و تلسکوپ ۸ متري دوپيکر (جميني) شمالي در کوهستان موناکي هاوايي اخترشناسان بزرگترين جرم شناخته شده کمربند کويي پر ( کمربند خرده سياره هاي يخي در وراي مدار نپتون) را کشف کردند. ستارهشناس آلمانی یوهان گال با استفاده از محاسبات سعی کرد نپتون را در تلسکوپ بیابد. فضاپیمای New Horizons، در سال ۲۰۰۶ سفر خود را آغاز و در سال ۲۰۱۵ پلوتو را ملاقات کرد.

سیارات به ترتیب فاصله از خورشید عبارتند از: عطارد (تیر) ، زهره (ناهید) ، زمین ، مریخ ، مشتری ، زحل ، اورانوس ، نپتون و پلوتو. تغییرات رنگ نیز به دلیل برهم کنش اشعه ی ماورای بنفش خورشید با گازهای جو فوقانی زحل است که منجر به تشکیل گازهای رنگین می شود. این دنیای سرد، سنگی و دارای جو رقیق است. بیشتر این سیاره گازی از هیدروژن و هلیوم است و قمرهای بی شماری دارد. به گزارش روز یکشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از پایگاه اینترنتی ان.بی.سی نیوز، این کاوشگر رباتیک کوچک که اولین کاوشگر از یک سری برنامه ریزی شده سه تایی به نام ماموریت های Venus Life Finder به اختصار VLF است، یکی از بلندپروازانهترین مأموریتهای فضایی برنامهریزیشده است که نه تنها در خارج از موسسات فضایی دولتی، بلکه در خارج از تعداد انگشت شماری از شرکتهای فضایی بزرگ که مهمترین آنها «اسپیس ایکس» و «بلو اوریجین» هستند که تاکنون بر صنعت فضای خصوصی تسلط داشتهاند، انجام میشود.

حلقههای زحل از میلیاردها ذره تشکیل شده است که برخی از آنها به ریزی غبار و برخی دیگر به بزرگی کوهها هستند. این یکی از دلایلی است که دانشمندان معتقدند سیارات ، قمرها و خورشید همگی از یک گاز متراکم در حال چرخش و ابر گرد و غبار تشکیل شده اند. مشتری پنجمین سیاره منظومه شمسی از سمت خورشید است که به گفته ناسا یک جهان غول پیکر گازی است که عظیمترین سیاره در منظومه شمسی ما است، یعنی بیش از دو برابر بزرگتر از تمام سیارات دیگر است. سیارههای سنگی که به سیارات زمینسان (terrestrial planet) نیز معروفند، به سیارههایی گفته میشوند که بهصورت عمده از سنگهای سیلیکاتی یا فلزات تشکیل شده باشند.

رسیدن به چنین دستاوردی به این سادگیها نیست، هرچند به گفته ناسا تا سال ۲۰۴۰ قرار است این امر به حقیقت بپیوندد. این بزرگترین قمر در منظومه شمسی نسبت به اندازه سیاره اش است ، اگرچه شارون نسبت به سیاره کوتوله پلوتون ، بزرگتر از جرم پلوتو است. پلوتو نیز دارای یک سطح سنگی اما یخ زده است، اما هرگز با این چهار سیاره گروهبندی نشده است. در فرهنگ مدرن، دوشنبه روز آغازین هفته کاری است. آنها همچنین در یک جهت به دور خورشید ما می گردند. 1385) در «تفسیری بر هفتپیکر» به بیان جنبههای عرفانی و حماسی شخصیت بهرام، ساختار کلی روایت و شرح نمادها و رمزهای پنهان در هفت گنبد و همچنین به جنبههای روانکاوانه در داستان پرداخته است.

همچنین این سیاره دارای ۱۳ مجموعه حلقه نازک است. این گردوغبار از اکسیدهای آهن تشکیل شده است که این رنگ قرمز نمادین را به این سیاره میبخشد. در سال ۱۹۹۵ کاوشگر گالیله یک کاوشگر به سمت مشتری فرستاد و برای اولین بار از نزدیک اتمسفر سیاره و میزان آب و سایر مواد شیمیایی موجود در آن را اندازه گیری کرد. از جمله این یافتهها، کشف آب یخ زده و ترکیبات آلی منجمد در قطب شمال عطارد بود و اینکه آتشفشانها نقش مهمی در شکل دادن به سطح این سیاره دارند. این مایع از چیزهایی شبیه به ابر فرو میریزد، مزهای شبیه به مزهی آب دارد، میتواند تشنگی را رفع کند و جالب آنکه ساکنان این سیاره نیز آن را آب مینامند.