سیاره زمین – هر آنچه باید بدانید – فرادرس – مجله

“بیل گری”(Bill Gray) اخترشناسی که نقش مهمی در کشف این برخورد ایفا کرد، روز شنبه ۱۲ فوریه اعلام کرد که در شناسایی موشک اشتباه کرده است. این مرد شیلیایی فرانسوی در نهایت نتوانست تلاش خود را برای ساخت فیلمی ۱۴ ساعته که سالوادور قرار بود نقش اصلی آن را ایفا کند، موفق عمل کند و همان سال با فراموشی روبرو شد. از صحنه مبارزات گرفته تا تمرکز فیلم روی زیر مجموعه رقابتهای MMA برای یکی کاراکترها برای نشان دادن زندگی واقعی، سبب شده است که صحنههای اکشن جالبی را در فیلم ببینیم که برای طرفداران مورتال کامبت چندان گنگ نخواهد بود.

زیبایی شناسی کارگردان در زمینه طراحی محیطها جواب داده است و مورتال کامبت میتواند از المانهایی سود ببرد که بیشتر فرعی هستند. کارگردان این فیلم اما آنها را با قدرت فوقالعاده در کنار هم قرار داده است و جیمز باندی را به ما نمایش میدهد که از نشان دادن احساسات خود نمیترسد و مثل یک نرمافزار قدیمی، همچنان به حیات خود ادامه میدهد. ابرهایی که در فاصله دورتری از سطح سیاره قرار دارند عمدتا متان یخ زده میباشند.

ما در نهایت فیلمنامه زمخت و نامنسجمی را میبینیم که تلاش میکند تا کاملا از پتانسیلهای فیلم فاصله بگیرد. رئیس او که حالا یک رقیب قدر و بسیار جدی پیدا کرده، در تلاش است تا او را پیدا کند و از شرش خلاص شود. دقیقا زمانی که کسی حتی انتظار پیدا شدن سر و کلهی او را ندارد، کروئلا در میان جمعیت ظاهر شده و با یک طرحی جدیدتر و بسیار خلاقانهتر همه را حیرتزده میکند. این رنگ نشان میدهد «آن چه سبز و طبیعی بود و سر شار از عصارة زندگی اکنون مرده است» (همان، 470). از این روی کسی که گرفتار این سیاهی میشود، در جستجوی قطب نور سفید یا «من آسمانی» خود برمیآید.

فیلم یکی از پرمخاطبترین آثار سال بود که در پنجمین ماه از سال ۲۰۲۱ میلادی اکران شده و توانست که نظر مخاطبین آمریکایی، بریتانیایی و استرالیایی را جذب کند. بازیگران پشتیبان هم شخصیتهایی هستند که کاملا صلاحیت حضور در این فیلم را داشتهاند. همه بازیگران از نظر تکنیکی در فیلم تاثیرگذار هستند، اما نیاز بود که کمی بیشتر به کاراکترهای خود توجه کرده و اکتی مانند فیلمهای فضایی محور نداشته باشند.

سکانسهای اکشن و انفجاری همراه با پس زمینه موسیقی هانس زیمر بهخوبی پرداخته شده است، اما لحظات کلیدی آن کم است و بیشتر ما را بیاد لحظات غم انگیز نقاشی ژاک لوئیس بهنام مرگ مارات میاندازد که در قرن هجدهم کشیده شده بود. آخرین فریم کریگ در نقش دیوای اطلاعاتی بریتانیا، یک طوفان حماسی محسوب میشود و با فیلم نامهای که از نیل پورویس، رابرت وید و فیبی والر نوشته است است، دلخراش، وحشتناک و حاوی یک سری اکشن از مد افتاده و بسیار احمقانه است.

آنا د آرماس در این فیلم، یادآور شیمی رابطه آنها در فیلم Knives Out است و صحنه کلوپ شبانه فیلم هم چیزی واقعا عجیب و غریب را در فیلم رقم زده است. فقدان شیمی آنها برای فیلم چندان اهمیتی ندارد و کارگردان فیلم، موفق به خلق تصویری شده است که با فیلمهای ماجراجویی ایندیانا جونز هم میتواند ارتباط عمیقی داشته باشد. یکی از این ترکیبات دکادینال است که احتمالا از مشتقات اسید آراشیدونیک اشباع نشده (C20:4 n-3) بوده و فعالیت ضدباکتریایی بسیار قوی بر روی انواع مهمی از باکتری های بیماری زای انسانی از جمله MRSA و Haemophilusinfluenza (به ترتیب با حداقل غلظت بازدارنده (MIC) برابر 8/7 و 9/1 میکرگرم بر میلی لیتر) نشان می دهد.

نمونه ای که زحل ارائه می دهد ، ظاهرا در جهت انکار این نظریه است.مدل درونی زحل که با این عبور از نزدیک معلوم شده، شامل هسته ای صخره ای است که چندان بزرگتر از زمین نیست.زحل مانند مشتری در حدود سه برابر انرژی گرمایی که از خورشید دریافت می کند، بیرون می تاباند که احتمالا ناشی از انقباض مدام این سیاره باشد. نیروی جاذبه در سطح سیاره ۲٫۴ برابر بیش تر از سطح زمین میباشد. بی شک وقتی از قانون جاذبه سخن می گوییم نیوتن و سیب معروف آن درخت را به یاد می آوریم؛ اما بیایید کمی آشنایی زدایی کنیم و از دانشمندانی نام ببریم که پیش از نیوتن به وجود قانون جاذبه پی برده بودند، از جمله ی آنها ابن سینا در کتاب «اشارات و تنبیهات»، الهمدانی در کتاب خود «الجوهرتین العتیقتین» و خازنی در کتاب «میزان الحکمة» می باشند.

اخترشناسانی که کوائور را کشف کردند پیش از اعلام نتیجه تحقیق خود، مطالعات گسترده ای در مورد آن به انجام رسانده بودند، اما در مورد چارون، هرچند گروه اخترشناسان قصد داشتند به شیوه گذشته پس از تحقیقات کامل، اکتشاف آن را اعلام کنند، به واسطه آنکه اشتباها برخی اطلاعات اولیه در مورد آن را به یک پایگاه اینترنتی در مرکز اختر فیزیک ” هاروارد-اسمیت سونین” مربوط به خرده سیارکها ارسال داشته بودند، دو گروه دیگر از اخترشناسان که به این اطلاعات برخوردند، موقعیت چارون را مورد رصد قرار دادند و وجود آن را تایید کردند.

هر دو جنگ افزاری که این دانشمند طراحی کرده بود، در یک صحنه اکشن نهچندان جذاب دزدیده میشوند و هیو دنیس هم در آن نقش خوبی را ایفا کرده است هر دو مامور MI6 و CIA خواهان بازگشت اوبرچوف هستند، اما اطلاعات بریتانیا اهمیتی نمیدهد که جیمز باند اکنون از بازنشستگی خود در جامائیکا لذت میبرد. این فیلم بالاخره بعد از کش و قوسهای فراوان اکران شد و طرفداران توانستند که آخرین هنرنمایی دنیل کریگ در نقش جیمز باند را تماشا کنند. باند مانند نورما دزموند، یک بار دیگر برای کلوزآپ خود آماده شده است و دنیل کریگ، یک بار دیگر قرار است که چهره زیبا و کاریزماتیک خودش را در نقش مامور ۰۰۷ به ما نشان دهد.

اکثر قمرهای دیگر بسیار کوچک هستند و ۳۴ عدد از آنها دارای قطر کم تر از ۱۰ کیلومتر می باشند. کرمهای شنی که در بیابان به راه افتادهاند و مانند مارماهی هستند، دیگر چندان احمقانه نیستند و اعتبار بیشتری با جلوههای بصری پل لمبرت و تیمش پیدا کردهاند. در مورد اینکه یک موجود زمینی بتواند در دمای سیاره زهره زنده بماند تردید وجود دارد. در این مطلب در مورد سیاره زمین و ویژگیهای آن مطالبی را ارائه کرده و خواندن آن را به علاقهمندان به نجوم و زمین شناسی پیشنهاد میکنیم.