سیاره زهره – جهنمی سوزان یا سیارهای مستعد شکلگیری حیات؟

فکر مىکرد دیگر هیچ وقت نباید برگردد. هیچ وقت نباید به حرف گلها گوش داد. شهریار کوچولو از خودش پرسید: -او که تا حالا هیچ وقت مرا ندیده چه جورى مىتواند بشناسدم؟ منتها به قول خودش “آدم کف دستش را که بو نکرده! در مورد نافرمانىها هم هیچ نرمشى از خودش نشان نمىداد. از بابتِ درندهها هم هیچ کَکَم نمىگزد: “من هم براى خودم چنگ و پنجهاى دارم”. آتشفشان هم عینهو بخارى یکهو اَلُو مىزند.

یک آتشفشان خاموش هم داشت. صبح روز حرکت، اخترکش را آن جور که باید مرتب کرد، آتشفشانهاى فعالش را با دقت پاک و دودهگیرى کرد: دو تا آتشفشان فعال داشت که براى گرم کردن ناشتایى خیلى خوب بود. سطح ماه از سنگ و غبار نرم پوشیده شده و به دلیل نبودن آب و هوا، هیچ موجود زنده ای در آن وجود ندارد. قضیهى چنگالهاى ببر که آن جور دَمَغم کردهبود مىبایست دلم را نرم کرده باشد… اما چیزی که به ندرت در مورد آن صحبت می شود هزینه های واقعی و بالقوه تغییرات آب و هوا بر زندگی انسان است.

از قسمت های هیجان انگیز بازی کامپیوتر Rage توپخانه هایی هستند که در بازی قرار دارند. منظومه ی شمسی مجموعه ای از یک خورشید و ستاره و اجرام آسمانی دیگر است که سیاره ی ما زمین هم در این مجموعه به عنوان سومین سیاره قرار دارد. چهارمین سیاره نسبت به خورشید است و سیاره سرخ نام دارد. نظریه کوپرنیک بیانگر این موضوع بود که سیارات به دور زمین نمیگردند بلکه خورشید مرکز چرخش سیارات است.

ماهواره های سنتینل در قالب طرح کوپرنیک و با همکاری آژانس فضایی اروپا و اتحادیۀ اروپا به فضا پرتاب شده و قرار است تا سال ۲۰۲۰ و با هزینه های بالغ بر هشت میلیارد یورو ادامه یابد. Tasty Planet یکی از بازی های سرگرم کننده و آرکید می باشد که توسط استودیوی بازیسازی Dingo Games و باقیمت 3.99 دلار در مارکت اندروید منتشر شده است. چرا که در این سال، دو مریخ نورد «روح» و «فرصت» بر سطح سیاره سرخ نشستند و در حالی که اول قرار بود فقط 90 روز روی مریخ تحقیقات انجام دهند، تبدیل به وفادارترین دوستان این سیاره شدند و یکی از آنها 15 و دیگری 10 سال فعالیت داشتند و اطلاعات فرستادند.

در سال 1675 رصدها بوسیلهی جین دومینیك كاسینی از سر گرفته شد و معلوم شد یك خط نازك و تاریكتر حلقه را به دو حلقهی خارجی جدا از هم تقسیم كردهاست. چین باشد که طی ماموریت چانگای ۵-T۱ در ماه اکتبر سال ۲۰۱۴ به سمت ماه پرتاب شد. شهریار کوچولو شستش خبردار شد که طرف آنقدرها هم اهل شکستهنفسى نیست اما راستى که چهقدر هیجان انگیز بود! سطح این کره تقریبا نصف خورشید دما دارد و البته در منظومه ما حضور نیست. ماه دومین جرم روشن پس از خورشید محسوب می گردد. و از سویی دیگر برخی از ستارههای پرنور آنقدر از زمین دور هستند که اگر در فاصلهی نزدیکتری قرار داشتند درخشششان با ماه قابل مقایسه میشد!

در این حالت اگر ماه بطور کامل بین زمین و خورشید باشد خورگرفت کامل را شاهد خواهیم بود. حلقه های زحل بزرگترین و درخشانترین حلقهها در بین تمام سیارات منظومه شمسی هستند و گسترهای در حدود 282000 کیلومتر دارند. از جمله این ایرادات ریز، سیستم رد و بدل کردن ایتم ها بین بازیبازان در بازی چند نفره است که زیاد جالب نیست و می توانست تا بسیار راحت تر و کارآمدتر از این طراحی شود. باشد، زیاد مهم نیست. به همان نسبت كه سعد اكبر و سعد اصغر داشتهایم، میتوان دریافت كه علاوه بر نحس اكبر نحس اصغر هم میباید وجود داشته باشد ، و آن نیست مگر سیارهی مریخ كه نام فارسیاش بهرام و پنجمین سیاره از سیارههای منظومهی شمسی به حساب میآید.

دیگر اینش را نخواندهبود که دنیابراى پادشاهان به نحو عجیبى ساده شده و تمام مردم فقط یک مشت رعیت به حساب مىآیند. یک روز دیگر هم به من گفت: “آن روزها نتوانستم چیزى بفهمم. شهریار کوچولو گفت: -آخر این جورى من دست و پایم را گم مىکنم… برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید. تصور حیات در این کره نمی رود، زیرا هوا در آن وجود ندارد.

وجود همین کاستی­هاست که سبب می­شود خوانندگان این فرهنگ­ها، در مواردی که مؤلّف، واژه یا ترکیبی را به دلیل بدخوانی و تصحیف در دیوان شاعر یا نویسنده­ای برساخته، درنیابند. مشاهده او به دلیل ابرهایی که او را در بر گرفته دشوار است. نپتون را در سمت راست اورانوس بکشید. سفینه ویه جر 2 در سفر بی پایان خود به نواحی دوردست منظومه شمسی ، از نزدیکی اورانوس عبور کرد وعکس های واضحی از پنج قمر بزرگ اورانوس به زمین فرستاد به علاوه از ده قمر خرد این سیاره نیز عکس برداری کرد .

ح.فعالیت های آتش فشانی در سطح زهره،گسترده بوده است و هنوز هم ظاهرا وجود دارد.مقدار متغییر دی اکسید گوگرد در جو ستاره دال بر وقوع این فعالیت های آتشفشانی است.برخی از وجوه آتش فشانی این سیاره،منحصرا مختص زهره است. لایه ذخیمی از اتمسفر (جو) سیاره را پوشانده و آنرا گرم نگه می داشت. DAVINCI نیز در حال انجام است که هدف اصلی آن بررسی جو زهره است. همان طور که مشاهده میشود، پلنتینگا نیز بر آن است که فهم متعارف از جهانهای ممکن نوعی ثبوت برای اشیای ناموجود قائل است. قوانین نیوتن در باره حرکت بیان میکند که هر جسم متحرک گرایش دارد به حرکت خود ادامه دهد، و ماده تشکیلدهنده سیاره در خط استوای آن ممکن است با حدی از سرعت بچرخد که باعث بیرونزدگی سیاره در این محل شود.(کره زمین نیز اینگونه است).

درجه انحراف این سیاره از محور حدود ۹۸ درجه است، بدین معنی که قطبهای شمال و جنوب آن در جایی که خط استوای زمین می چرخد قرار دارند. رنگ سیاره نپتون: معمولاً همهٔ انسانهای روی زمین این سیاره را به رنگ آبی میشناسند. اما حرفش را خورده بود. بنابراین اول از همه، ما واقعا امیدواریم که از یک دنیای بازی عالی و قابل کاوش لذت ببریم – یوبیسافت تجربه زیادی در ایجاد بازیهای جهان باز بزرگ با Assassin’s Creed و Far Cry دارد، اما هرگز چنین پسزمینهای مانند پاندورا نداشته است. یک روز دردِدل کنان به من گفت: -حقش بود به حرفهاش گوش نمىدادم.

شاه گفت: -هوم! هوم! دوباره گفت: -خدا نگهدار! به گل گفت: -خدا نگهدار! ، دانشمندان سیارهشناسی “دانشگاه لیسستر” (University of Leicester) انگلستان گفت: در طول شکلگیری منظومه شمسی، تعادل میان نیتروژن و سولفور (و آمونیاک سولفید هیدروژن تازه کشف شده در اورانوس)، با دما و مکان شکلگیری سیارات، مشخص شد. به نظر می رسد که بخشهای صافتر آن مناطق دهانه دار اولیه ای بوده اند که مجددا تسطیح شده اند .الگوهای به شکل جریان یک مایع و سطح چین وچروک دار آن حاکی از یک حالت مستمر فعالیت زمین شناختی است؛ حالتی بسیار نزدیک به گوشته ای از مایع در زیر پوسته ای نازک ، با یک منبع ناشناخته گرمایی.

آخر، آمدنا هنوز به شکل دانه بود. متاسفانه، انسان هنوز نمی داند که باید چگونه در فضا می توان معدن حفر کرد. البته بهترین نمای عطارد توسط تلسکوپ هنگامی مشاهده میشود که به بالاترین ارتفاع خود از افق، در میانه روز برسد. در زیر اندازه سیارات منظومه شمسی به ترتیب صعودی نشان داده خواهد شد و به طور خلاصه در مورد خود سیارات صحبت شده است. بعید بنود که این هم نوعِ تازهاى از بائوباب باشد اما بته خیلى زود از رشد بازماند و دستبهکارِ آوردن گل شد. تأثیرات پرانرژی سیارات خرد (و همچنین واپاشی رادیواکتیو)، باعث گرم شدن سیارات در حال رشد و ذوب شدن حداقل بخشی از آنها میشود، جرم بخش درونی سیاره تغییر کرده و چگالتر میشود.

عباراتی از بخش (۳) به همین نکته اشاره دارند. بر اساس کشفیات، آتشفشانهای قمر آیو فعالیت زیادی دارند. این سیاره دو قمر کوچک به نامهای فوبوس و دیموس دارد که قطرشان به ترتیب ۱۱ و ۶ کیلومتر است. این میدان مغناطیسی را نمیتوان بهجامانده از دورههای اولیه دانست، چرا که عقیده بر این است که در گذشته، دمای درونی سیاره از نقطهی بحرانی کوری تجاوز کرده است. حرفهاى بى سر و تهش را جدى گرفتهبود و سخت احساس شوربختى مىکرد. یک پادشاهِ تمام عیار بود گیرم چون زیادى خوب بود اوامرى که صادر مىکرد اوامرى بود منطقى. هوه، بله عشوهگرى تمام عیار بود!