Avatar: Frontiers Of Pandora تاریخ انتشار، تریلرها، اخبار و شایعات – 【مقایسه】 2022

به همین دلیل از نظر آنها بین رفتار آدمی و رفتار یک برگ هنگام وزش باد فرقی نیست (Collingwood, 1946, p.5). زحل به لطف سیستم حلقه ای خود که از یخ، سنگ و غباری که به دور سیاره می چرخد، چشم نواز است. دومین ماه بزرگ سیاره زحل و نهمین ماه بزرگ سامانه خورشیدی است. زحل هر 10 ساعت و 34 دقیقه یک بار به دور محور خود میچرخد و از لحاظ کوتاه بودن روز دومین رتبه را دارد.

بنابراین جوامع انسانی همه­جا یکسان و در یک جهت تحول پیدا می­کنند و بشر به­طورکلی از لحاظ هستی­شناسی به سمت ماده­گرایی و از لحاظ روش­شناختی به سمت علم­گرایی پیشرفت می­کند. هرچند به­واسطه هویت مشترک آدمی، بعضی نیازهای مادی در همه جوامع یکسان است و ممکن است با تمسک به این نکته گفته شود همین علوم بی کم و کاست نیاز جامعه اسلامی را نیز برآورده می­سازد، اما این دیدگاه ماتریالیستی است و نیازهای معنوی و غیرمادی انسان را لحاظ نمی­کند. بعضی روش­هایی که در اسلام برای مبارزه با بعضی ناهنجاری­های اجتماعی (مانند سرقت، قتل، زنا و تجاوز به عنف) و اصلاح رفتار وضع شده و حاکم اسلامی موظف به اجرای آنهاست، در علوم انسانی جدید ناهنجار تلقی می­شود؛ بر همین اساس نظام­های سیاسی علم­گرا و ماتریالیست، جوامع اسلامی را متهم به عدم رعایت حقوق بشر می­کنند.

5. خداوند در قرآن کریم، انبیا را برای بشر الگو قرار داده است (ر.ک به: ممتحنه، 4). بنابراین غایت سیر تکاملی بشر در اسلام این است که به رسولان الهی تأسی نماید. کمال بشر در ماده­گرایی و اثبات­گرایی و تجربه­گرایی تجلی می­کند (Comte, 1983, p.1-3؛ همچنین ر.ک به: آرون، 1356، ص86-85). ، نه رقیب او (ر.ک به: بقره، 30). ازآنجاکه روش اثبات­گرایانه خدا را از اندیشه و زندگی بشر حذف می­کند، ناگزیر است انسان را رقیب خدا قرار دهد که در این رقابت رفته­رفته بر خدا غالب شده و اکنون خود صاحب جهان است و به مافوق خود پاسخ­گو نیست.

در این سیستم فکری، برای باقی ماندن باید ثروتمند شد و رقیب را از صحنه حذف کرد؛ در غیر این­صورت او تو را حذف خواهد نمود. مسئله این نیست که علوم اجتماعی باید بی­طرف باشد یا خیر، بلکه مسئله این است که چگونه باید جانب­دارانه باشد و از چه چیزی حمایت کند (رووت، 1389، ص15). این در حالی است که انسان کامل در نگاه اثبات­گرایانه، غیر طبیعی است و اساساً جایی برای طرح انسان مطلوب مطرح نیست. نگاه اجمالی به سطح ماه این ایده را به ما می دهد که این شرایط به چه شباهت دارد و طبق این طرح، این صخره ها طبیعی نبودند ، اما مواد تشکیل دهنده ی آنها از آب تشکیل شده که بطور فشرده آزاد شده است درحالیکه ستاره شناسان اثبات کرده اند که اجرام آسمانی، اب را درون خود نگه می دارد، برخی دانشمندان معتقد این نظریه نیستند.

این پرسش­های بی­پاسخ، معلول نگاه ماده­گرایانه به انسان و علم و معرفت اوست. این امر به این دلیل است که اثبات­گرا­ها انسان­ها را ذاتاً منفعت­طلب و لذت­جو می­دانند (وارنوک، 1380، ص65). زرد رنگی مخصوص خدایان است. در ادامه به معنایی هر دو بخش نام کیوان بصورت جداگانه میپردازیم: “کی” به معنای شاهنشاه، لقب پادشاهان افسانهای سلسلهی کیانیان در شاهنامه است مثل: کیخسرو، کیکاووس. این بیست و چهار قمر شامل هفت ماهواره اصلی، چهار قمر کوچک، دو قمر هم مدار کوچک و دو قمر دیگر هستند که مانند چوپان حلقه F زحل عمل میکنند. زحل از جنبههای زیادی شبیه مشتری است، جز اینکه در اطراف آن چندین حلقه شگفت انگیز وجود دارد.

این سفینه در سال ۲۰۰۴ شروع به گردش دور زحل نمود. سازمان تحقیقات فضایی هند(ISRO) یک مدارگرد زهره به نام “Shukrayaan-۱” دارد که برای پرتاب در سال ۲۰۲۵ برنامه ریزی شده است. بوعلیسینا، زهره را الهۀ عشق میداند. چون زمین را میبیند و زمین را میکاود ولی از راه دور قرار است سیارهها را بشناسد و راوی آنچه که درون سیاره ها میگذرد باشد. این خلبان همان نویسنده ی کتاب آنتوان سنت اگزوپری است، او در یکی از سفرهایش به آفریقا، در صحرای آفریقا سقوط میکند و در آنجا شازده کوچولو را ملاقات میکند. به­دلیل حذف روح از ماهیت انسان و تبدیل آدمی به یک حیوان، مبارزه با سلطه غریزه را سرکوب غریزه تلقی نموده و انسانی که کمال و تفاوت او با حیوانات در کنترل غریزه است، محکوم غریزه ساخته­اند تا در این مسابقه از حیوانات جلو بزند و اعمالی را که هیچ حیوانی انجام نمی­دهد – مانند پورنوگرافی – با افتخار انجام دهد.

سبک زندگی و فرهنگ برخاسته از علوم انسانی متکفل انسان­پژوهی اثبات­گرایانه با سبک زندگی اسلامی سازگار و هماهنگ نیست. انسان که در جهان­بینی اسلامی مرکز و محور عالم امکان و کانون جهان آفرینش شمرده می­شود و در عرفان اسلامی مظهر اسما و صفات الهی به­شمار می­رود و خداوند او را بر صورت خویش آفریده است (الجندی، 1361، ص140)، در اندیشه اثبات­گرایانه جز یک شیء وابسته به یک سیاره سرگردان معلق در فضای بیکران نیست و بی­همتایی و اشرف مخلوقات بودن وی بی­معناست.

مایکل رووت معتقد است بی­طرفی در علوم، یک آرمان دست­نیافتنی است که حتی ماکس وبر که پدر این نظریه شمرده می­شود نیز اعتقاد ندارد که علوم اجتماعی باید یا می­تواند غیر جانب­دارانه باشد (همان، ص6-5). در نگرش اسلامی، انبیا انسان مطلوب و کامل شمرده می­شوند. به­عنوان مثال در نظام تعلیم و تربیت اسلامی، تعلیم مسائل اخلاقی و عبادی و روابط اجتماعی براساس آموزه­های اسلامی، جدای از مسائل علمی نیست و باید روی آنها نیز همچون مسائل علمی سرمایه­گذاری و هزینه کرد؛ زیرا براساس فلسفه اسلامی، علم و عالم را نمی­توان از هم جدا کرد؛ درحالی­که در علوم تربیتی اثبات­گرایانه سکولار با این مسائل در محیط علمی مبارزه می­شود.

با توجه به عدم انحصار همه نیازهای انسان به احتیاجات مادی و تفاوت جوامع گوناگون از جنبه فرهنگی، می­توان گفت علوم انسانی پدیدآمده با روش اثبات­گرایانه و مبتنی بر جهان­بینی ماتریالیستی، علاوه بر تعارض­های نظری بنیادین با مبانی تئوریک در اندیشه اسلامی، در حل بسیاری از مسائل جامعه اسلامی نیز ناتوان است؛ زیرا اساساً بدین منظور و ناظر به این نیازها تولید نشده است. سفرهای اکتشافی به این سیاره کمتر از ده مأموریت بوده که شاخصترینش مأموریت ویجر ۲ بود که این فضاپیما در ژانویهٔ ۱۹۸۶ به آن رسید. این اتفاق برای سیاراتی مثل پلوتو و سیارههای کوتوله مثل اریس رخ داده است؛ به این صورت که در عکس ثبت شده از سمت محققان در هنگام معرفی اعلام شد که این اولین عکس از این سیاره است اما بعدها مشخص شد که عکسهای دیگری نیز وجود داشته است اما دانشمندان کمتر به حضور این سوژههای فرعی دقت کرده بودند.

پدیده مسطح شدن قطب ها یا تورفتگی و تورم در نواحی استوایی در این سیاره به دلیل حرکت آهسته به دور مدارش کمتر اتفاق می افتد. حتی اگر به سیاره ها و ستاره ها علاقه نداشته باشیم این رنگ نارنجی در آسمان آدم را به ذوق میآورد. اگر محل این تغییرات سلول است، چرا با تغییر صورت­های ذهنی، خود سلول تغییر ماهیت نمی­دهد، و اگر سلول تغییر ماهیت نمی­دهد، پس چگونه صورتی رفته و صورتی متضاد آمده است؟ البته استفاده از کلمه «لذت» کمی مسخره است، چون یک ثانیه بعد میمیرید. مشتری نزدیکترین سیارهای بود که میتوانست پیشنیازهای این سفر را فراهم کند.اولیس ۱۶ ماه پس از جدا شدن از زمین به مشتری رسید و در ۸ فوریهی ۱۹۹۲ در نزدیکترین فاصله با این سیاره قرار گرفت.

در ماه اوت سال ۲۰۰۶، اتحادیهٔ بینالمللی اخترشناسی با طبقهبندی اجرام آسمانی، پلوتون را از فهرست سیارات حذفکرد و در طبقهٔ سیارات کوتوله قرار داد. یکی که از اهمیت بیشتری برخوردار است ، مخصوصاً آنهایی که جو زمین ، بر خلاف سایر سیارات ، از انرژی موجودات زنده برخوردار است ، زیرا این موجودات در مقدار کافی به ترش نیاز داریم. هدف نظام تربیتی اسلام ربانی شدن است و در این امر، انبیا الگوی تمام­عیار بشر محسوب می­شوند، ولی در تعلیم و تربیت جدید هیچ­یک از این دو مسئله اصلاً اهمیت ندارند و اساساً به­دلیل تکرارناپذیری و استثنائی بودن، انبیا را قابل مطالعه نمی­دانند.

دیدگاهتان را بنویسید