خودرو mvm x55 pro 2022-12-06
ام وی ام X55 پرو؛ بررسی مشخصات فنی مجله 777
پس اگر قصد مطالعه نسخهای جامع و کامل از بررسی ام وی ام X55 پرو را دارید، در ادامه متن با ما همراه شوید. باتوجه به یکسان بودن پیشرانه و گیربکس و وزن کمتر ایکس55 پرو، برروی کاغذ این خودرو عملکرد بهتری نسبت به تیگو7 پرو خواهد داشت. در ادامه به مشخصات فنی ایکس 55 پرو پرداخته و امکانات این مدل به همراه قیمت و تغییرات آن نسبت به نسخه قبلی را شرح خواهیم داد.
ظاهر ام وی ام ایکس 55 پرو (X55 پرو)
طول این خودرو کم است و بهراحتی قادر به پارککردن آن در فضاهای کوچک خواهید بود. در کنار یک دکمه استارت و ورود بدون کلید، کلید خودروی MVM X55 pro بهطور خودکار خودرو را در فاصله 1.5 متری باز میکند و در فاصله 2 متری آن را قفل میکند - در زمان شما صرفهجویی میکند و ایمنی شما را بهبود میبخشد. با کنترل هوشمند دو منطقه ای در ردیف جلو، MVM X55 pro همیشه جریان تازه ای از هوا در داخل کابین دارد. خروجی های هوای مستقل در ردیف دوم، آسایشی مشابه ردیف جلو را برای مسافران فراهم می کند. طراحی جذاب MVM X55 pro با چراغهای عقب سیاهشده با نوار نور توخالی سه بعدی که روشنایی ایمنی فعال را ارائه میکنند، در کنار اگزوزهای دوتایی با روکش کروم با خروجیهای مخفی اگزوز دوگانه برای کاهش صدای اگزوز، تا گوشه ها ادامه دارد. کلاستر موجود در صفحه کیلومتر بزرگتر شده و به قطر 10 اینچ رسیده تا اطلاعات حرکتی خواناتر شود.
خودرویی که باتوجه به قیمت نسبتا بالا و فاصله قیمتی کم با برادر بزرگتر خود، یعنی تیگو7 استقبال بسیار زیادی از آن نشد. اما اکنون باتوجه به برخی بروزرسانی های انجام شده، به نظر میرسد تا نسخه پرو ایکس55 نسبت به گذشته از جذابیت بیشتری برخوردار شده و قرار است تا به رقابت با رقبای سرسختی چون بهمن دیگنیتی پرایم، جک S5 فاز دو و… بپردازد. کراساووری جوانپسند که با قیمتی در حدود زیر یک میلیارد تومان، حرفهای بسیاری برای گفتن داشته و باتوجه به یکسان بودن مشخصات فنی و طراحی اسپرتتر در مقایسه با فونیکس تیگو 7 پرو، امروزه شاهد استقبال از این خودرو هستیم. در نمای کناری ام وی ام ایکس 55 پرو تغییری صورت نگرفته و تنها خط قرمز رنگی که در سپر جلو نیز شاهد آن بودیم در نمای جانبی نیز تا روی رکاب خودرو امتداد یافته است.
نام اصلی این خودرو در خارج از ایران چری تیگو 5X یا تیگو ۴ است و اولین نسل از این خودرو در سال ۲۰۱۷ وارد بازار چین شده و تا کنون دو نسخه فیس لیفت از این خودرو به بازار های جهانی معرفی شده است. تولید آخرین نسل از این خودرو در سال ۲۰۲۱ آغاز شده و ما این نسل را با نام X55 پرو می شناسیم. در این بخش از خودرو تنها کمی گرافیک چراغ های عقب دستخوش تغییر شده و در مقایسه با تیپ ساده خط کرومی وسط درب صندوق دیگر داخل چراغ ها نیامده و به قبل از آن ختم می شود. چراغ های عقب به صورت دو تکه و چند ضلعی طراحی شدهاند و گرافیک داخلی آنها نیز طراحی قابل قبول و تا حدودی اسپرت دارد. درب صندوق طراحی چند وجهی و بزرگی دارد که در قسمت پایین آن نیز محل نصب پلاک قرار گرفته است.سپر عقب با خطوط شکسته طراحی شده و در قسمت بالای آن که همرنگ با بدنه است دو چراغ مه شکن در دو طرف آن قرار دارد.
این جعبه دنده در حال حاضر روی چری آریزو ۶ و ام وی ام X22 پرو نیز حضور دارد و در آینده چری تیگو ۷ پرو نیز از آن استفاده خواهد کرد. در بالای کنسول وسط کلید های مربوط به تنظیمات سیستم تهویه دیده می شود که به صورت لمسی کار شده است. پایین این بخش دارای طراحی و دیزاین مات بوده که احساس خوبی را به سرنشینان می دهد. دسته دنده این خودرو به صورت خلبانی طراحی شده و در کنار آن شارژر بی سیم این خودرو تعبیه شده است.
باید بدانید که این پیشرانه علاوه بر حضور در دیگر محصولات مدیران خودرو، روی فیدلیتی بهمن موتور نیز حضور دارد. X55 پرو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم (GDI) بهره می برد که می تواند قدرت نهایی ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۳۰ نیوتن متر را از طریق جعبه دنده ۹ سرعته مصنوعی CVT به چرخ های جلو منتقل کند. همانطور که انتظار می رود فضای داخلی ام وی ام X55 PRO از نظر ابعاد تغییری نکرده است. از این رو فضای پا و سر برای سرنشینان هر دو ردیف خودرو مناسب است و همچنین متریال داخلی این کراس اوور جدید مدیران خودرو نیز در حد قابل قبولی ارزیابی می شود. در ابتدای سال ۱۴۰۳ اکسل عقب یکی از خودروهای mvm x55 پرو شکست و این حادثه منجر به واژگونی خودرو در محور قم – کاشان شد.
هوندا سیویک: بررسی سریعترین مدلهای اسپرت از 1995 تا 2024
برای اینکه دقیقتر با شرایط پرداخت اقساطی هزینه این خودرو آشنا شوید، میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا با توجه به مبلغ پیش پرداخت، شرایط پرداخت اقساطی را به شما شرح دهند. یکی از تسهیلاتی که ما برای مشتریان خرید قسطی ماشین در نظر گرفتهایم، امکان پرداخت اقساط وام به صورت یکجا قبل از تمام شدن دوره بازپرداخت است تا بتوان سود دریافتی را به حداقل رساند. برای افرادی که تمایل به خرید اقساطی دارند، امکان ثبت اطلاعات در وبسایت نمایندگی مدیران خودرو لطفی پور فراهم شده است. با باز شدن طرحهای اقساطی، کارشناسان با خریداران تماس گرفته و جزئیات شرایط پرداخت را ارائه خواهند داد.
جلوپنجره بزرگ این خودرو طراحی کهکشانی دارد که این روزها به امضای محصولات گروه مدیران خودرو بدل شده است. در قسمت سپر این خودرو خطوط قرمز رنگی را قابل مشاهده هستند که اضافه شدن این خطوط جز تغییرات مهم در بخش طراحی ظاهری نسبت به نسل قبلی بوده و در ایجاد چهره ای اسپرت اثر گذار بوده اند. ام وی ام X55 پرو در واقع نسخه بهروزرسانی شده از مدل ساده قبلی میباشد که در آن جدا از فیسلیفت ظاهری، تغییرات گستردهای در داخل کابین، مشخصات فنی و برخی از آپشنها صورت گرفته تا با خودرویی کاملتر و بهتر روبرو باشیم. مثلاً جلوپنجره جدید در ترکیب با برخی تغییرات ظاهری دیگر چهرهای اسپرتتر و شکیلتر به خودرو بخشیدهاند و داشبورد کاملاً متفاوت و امکانات مناسب خودرو حس مواجهه با یک خودرو مدرن را به انسان منتقل مینمایند.
اکنون با کابین باکیفیتتر و بروزتر از قبل روبرو هستیم که دیگر طراحی آن، به یک سبک در چری تبدیل شده است. همانند تیگو7 پرو، شاهد استفاده از سر دنده الکتریکی و بخش لمسی ادوات کنترلی سیستم تهویه مطبوع هستیم. همچنین، بخش نشان دهنده دمای موتور و میزان بنزین موجود در باک نیز در کلاستر دچار تغییر شده و از حالت دایرهای به حالت خطی، تغییر کرده است. همانطور که مشاهده کردید، خودروی جدید کمپانی چری به خوبی توانسته فیس لیفت جدید و قابل قبولی را روانه بازار کند.
نمایشگر تبلتی میانی و نشانگرهای دیجیتال پشتآمپر در ترکیب با پنل لمسی سیستم تهویه و اهرم جدید تعویض دنده الکترونیکی، حالتی مدرن به کابین بخشیدهاند و چیدمان به اصطلاح مینیمالیستی کلیدها یادآور زبان طراحی جدید کمپانی چری است. شرکت مدیران خودرو اواخر سال 1398، یک کراساوور متوسط را به نام MVM X55 معرفی کرد. این خودرو که در بازار چین با نام چری تیگو x5 شناخته میشود البته در بازارهای دیگر مثل آمریکای جنوبی، روسیه و برخی کشورهای اروپای شرقی، با نام چری تیگو 4 شناسانده شد. با این حال تولید نسخه فیسلیفت این خودرو در سال 1401 باعث شد مدیران خودرو عنوان جدید ام وی ام ایکس 55 پرو (MVM X55 PRO) را وارد بازار کند که با اقبال بیشتری هم مواجه شد. همین موضوع باعث شده تا خودرویی مانند ایکس 55 که برای بار اول در سال 1398 به بازار ایران عرضه شد، پیشرفتهای زیادی بکند و با نسل جدیدی به نام X55 پرو به بازار عرضه شود.
به همین بهانه، شاهد آن هستیم که طی روز گذشته، مراسم تست درایو این خودرو ویژه اصحاب رسانه و خبرنگاران خودرویی کشور برگزار شد. همچنین یک خط قرمز در قسمت میانی داشبورد قرار گرفته که هماهنگی جذابی را با خطوط قرمز بیرون خودرو به ارمغان آورده است. قسمت پایینی داشبورد نیز میزبان تنظیمات سیستم تهویه مطبوع به صورت لمسی است که طراحی آن بسیار شبیه به آریزو 6 و آریزو 5 جدید است. قسمت لیور دنده کاملا باز طراحی شده و در کنار آن یک فضای بزرگ برای شارژ بیسیم تلفن همراه تعبیه شده است. غربیلک فرمان این خودرو اما تغییری نداشته و کماکان به صورت سه شاخه با طراحی D کات است که ظاهر خوب و هماهنگی با سایر بخش های داشبرد دارد. استفاده از تزئینات قرمز رنگ در داشبورد، رودری ها و صندلی ها، هماهنگی جذابی میان فضای داخلی و طراحی خارجی خودرو ایجاد کرده است.
سال های اخیر و خصوصا سال 1400 برای مدیران خودرو سال پر محصولی محسوب شده و در حال به نظر می رسد که مدیران خودرو با معرفی یک محصول پرو جدید قصد دارد تا بازار پر رونق کراس اوورها در ایران را متنوع تر کند. از نظر امکانات نیز خودروی ایکس 55 کمی از خودروهای خارجی موجود در بازار ندارد. یک گیربکس باکیفیت 9 سرعته برای این خودرو در نظر گرفته شده که میتواند هماهنگی بسیار خوبی را در هنگام رانندگی برای شما به همراه آورد. این گیربکس با قدرت بالا، ولی با کاهش عملکرد سوخت تجربه رانندگی را برای شما جذابتر خواهد کرد. سیستم تهویه ایکس 55 بسیار قدرتمند است و میتواند هوای داخلی خودرو را تهویه کرده و از ورود ذرات معلق به داخل خودرو جلوگیری کند.
ریرا با طراحی جدید ، امکانات به روز و خدمات پس از فروش گسترده تر، به رقیب جدی برای ایکس ۵۵ پرو تبدیل شده و رقابت در این سگمنت را داغ تر کرده است. به گزارش خودرونویس، امروز صبح در آخرین روز فروردین سال 1401 فرصتی پیش آمد تا با ام وی ام ایکس 55 پرو (X55 پرو) مدیران خودرو در پیست آزادی یک تست درایو مختصری داشته باشیم. در ادامه تجربه رانندگی خود و همچنین تغییرات ام وی ام ایکس 55 پرو (X55 پرو) نسبت به مدل معمولی را بیان می کنم. اگر به دنبال خودرویی باکیفیت، مجهز به فناوریهای روز و طراحی مدرن هستید، ام وی ام X55 پرو میتواند یکی از بهترین گزینههای شما باشد.
این خودرو دارای 4 کیسه هوایی برای محافظت از شما و سرنشینان در هنگام تصادف نیز هست. بنابراین، میتوانید با ایمنی بالا در جادهها با این خودروی جذاب رانندگی کنید. به عنوان جمعبندی مشخصات ایکس ۵۵ پرو نیز باید تاکید کنیم ام وی ام ایکس ۵۵ پرو با توجه به تحولات ظاهری و فنی که پیدا کرده است، قطعا خودروی جذاب تری نسبت به نسخه قبلی به حساب میآید. ام وی ام ایکس 55 پرو (MVM X55 Pro) در واقع نسخه فیس لیفت همان ایکس 55 پیشین بوده که تغییرات ظاهری جزیی در آن اعمال شده است.
بنابراین اگر قصد دارید باک سوخت ایکس 55 پرو را با بنزین معمولی پر کنید، بایستی خود را به شنیدن صدای ناک عادت دهید. جاییکه کل بخش داشبورد و رودریها تغییر کرده و اتفاق بسیار مثبتی در آن دخ داده است. در حقیقت میتوان گفت که همان داشبورد تیگو7 پرو بوده و خدا را شکر از آن حالت زمخت قبلی خارج شده است.
جدول مشخصات فنی ایکس 55 پرو
لازم به ذکر بوده که گیربکس قبلی خودرو X55، دو کلاچه خشک بود که باتوجه به سبک رانندگی ایرانیان، این گیربکس هماهنگی کمی با آن داشت. قیمت ام وی ام x55 که به دست مشتری ایرانی خواهد رسید، احتمالا نزدیک به یک میلیارد تومان است. شرکت مدیران خودرو سعی کرده تا با ارائه امکانات جدیدتر، سطح رفاه کاربران این محصول را به نسبت سال گذشته افزایش دهد. در این راستا نمایشگر 25/10 اینچی جدید به کابینه اضافه شده و از ترمز پارک برقی، اتوهلد و شیفتر تعویض دنده الکتریکی هم بهره برده شده است.
ام وی ام X55 پرو به یک نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی مجهز است که قابلیت اتصال به بلوتوث و اشتراک گذاری از طریق اندروید را دارد. همچنین، صندلی های جلو با گرمکن، آینه های بغل برقی با گرمکن، و روکش چرمی نیز از دیگر ویژگی های رفاهی این خودرو محسوب می شوند. همچنین گیربکس دوکلاچه جای خود را به جعبه دنده اتوماتیک سی وی تی ۹ سرعته مشابه نمونه موجود در چری آریزو ۶ سپرده است. X55 یکی از کراس اوور هایی بود که در سالهای عرضه، با اینکه ظاهر خوبی داشت اما با اقبال بسیار زیادی روبرو نشد و فروش چندانی نداشت. اما گروه مدیران خودرو به طور کامل بیخیال این خانواده نشد و X55 پرو را روانه بازار کرد که به نوعی فیس لیفت X55 است.
از طرف دیگر در نسخه پرو دیگر خبری از حضور گیربکس دو کلاچه نیست و جعبه دنده اتوماتیک 9 سرعته CVT در چری آریزو 6 در این کراس اوور فیس لیفت تعبیه شده است. چری تیگو 5x در سال ۲۰۱۷ وارد بازار چین شد و سپس توسط مدیران خودرو در سال ۱۳۹۸ با نام ایکس55 به دست مشتریان ایرانی رسید. پس از معرفی نسل جدید چری تیگو 4 در چین و بازارهای صادراتی چری، این خودرو در سال 1401 نیز به بازار ایران رسید.
ام وی ام X55 پرو؛ مشخصات فنی، امکانات رفاهی و قیمت
البته باید توجه داشت که ایکس 55 پرو فاقد سیستم تعلیق مولتیلینک در بخش عقب است و طراحی آن نیز بهاندازه تیگو 7 پرو جذاب نیست. بهتر است تا در بررسی ام وی ام X55 پرو از توصیف طراحی ظاهری این خودرو عبور کنیم و به اصل مطلب یعنی رانندگی و نحوه عملکرد آن در جاده و خیابان بپردازیم. بااینحال باید یادآور شد که ام وی ام X55 پرو درواقع نسخه فیسلیفت نسل اول خود محسوب میشود. برای بخش تجربه رانندگی، سؤالات متداول کاربران درخصوص این خودرو را پاسخ خواهیم داد تا در تصمیمگیری خرید به آنها کمک کرده باشیم.
جدول قیمت روز هایما 8S کارخانه و بازار آزاد
به همین دلیل گرافیک چراغ های عقب تا حد کمی در ایکس 55 پرو نسبت به نسخه قبلی تغییر کرده اند. ام وی ام X55 پرو را میتوان تنها کراس اوور با جزئیات طراحی اسپرت صفر کیلومتر زیر یک میلیارد تومان با مدل 1401 تلقی کرد. خودرویی که از نظر پیشرانه، جواب خود را در بازار ایران پس داده و ایراد اساسی در این رابطه نداشته است. با اینکه امکانات معقولی در این نسخه تعبیه شده؛ اما برخی رقبای این خودرو، از امکانات رفاهی و ایمنی بیشتری بهره میبرند.
نمایندگی ام وی ام گودرزی امکان خرید قسطی X55 با شرایط بسیار مناسب برای شما فراهم کرده است. میتوانید با پرداخت کمترین هزینه به عنوان پیش پرداخت، اقدام به خرید اقساطی x55 کنید. قیمت خودرو x55 ام ویام با توجه به کارایی آن بسیار مناسب است و میتواند نیازهای شما را به بهترین شکل برطرف کند. با خرید خودرو ایکس 55، یک خودروی ایده آل با ظاهر جذاب و امکانات داخلی مناسب خواهید داشت.
اما جعبه دنده این خودرو برخلاف تیپ معمولی که ۶ سرعته دو کلاچه خشک بود به یک جعبه دنده CVT با قابلیت شبیه سازی 9 سرعته تغییر یافته است که مشابه خودروهایی نظیر آریزو 5 جدید و 6 و ایکس 22 پرو است. با ورود به داخل کابین متوجه میشویم که به غیر از فرمان و چند بخش کوچک دیگر، سایر قسمتها کاملاً متحول شدهاند و هیچ شباهتی با نسخه قبلی ندارند. داشبورد باریکتر شده و با خطوط جذاب موازی، جلوهای به مراتب زیباتر از گذشته به دست آورده است.
متریال و کیفیت روکش چرمی میانی داشبورد بینظیر است و کیفیت کابین را یک پله بالاتر برده است. نوار قرمز رنگی که در نمای بیرونی از آن صحبت کردیم خوشبختانه درون کابین نیز به کار رفته و جلوه جذابی به محیط داخلی خودرو بخشیده است. صندوق عقب این خودرو 370 لیتر فضا دارد که برای خانوادههای پرجمعیت کوچک به نظر میرسد. بیشترین تغییر طراحی این خودرو به درون کابین آن برمیگردد؛ چرا که حالا از یک داشبورد کاملا جدید مشابه چری تیگو ۷ برای X55 pro استفاده شده که قطعا سرنشینان از دیدن آن درون کابین لذت بیشتری خواهند برد.
استفاده از نوارهای قرمز رنگ در بخشهای مختلف بدنه جلوهای اسپرت و جوانپسندتر برای این کراساوور کوچک خانوادگی رقمزده است. همچنین در نمای عقب نیز تحولاتی در قسمت زیر سپر عقب و گرافیک داخلی چراغها قابل مشاهده است. در حال حاضر خانواده ام وی ام مدیران خودرو محصولاتی اعم از ایکس 22 پرو، آریزو 5 فیس لیفت و تیگو 7 معمولی را در خود جای داده که به تازگی ایکس 55 پرو نیز به این جمع اضافه شده است. طی سال هایی که برند ام وی ام در ایران فعالیت می کرده، شاهد رشد کیفیت و رشد سطح محصولات این برند بوده ایم و مدیران خودرو هرساله خودروهایی جدیدتر و با تکنولوژی بالاتر را به خانواده برند ام وی ام خود اضافه کرده است. در زمان نگارش این مقاله (خردادماه 1402) قیمت ام وی ام X55 پرو از سوی مدیران خودرو معادل یک میلیارد و 251 میلیون تومان اعلام شده است.
طراحان ایکس 55 با حفظ استایل کلی، تغییرات جذابی در بدنه ایجاد کردند که X55 پرو پویاتر به نظر بیاید. استفاده از رینگهای جدید و گرافیک متفاوت برای چراغهای جلو، جلوپنجره کهکشانی و تریم قرمز به بدنه، حال و هوای تازهای به این خودرو بخشید. برخلاف تیگو 7 پرو که یک سانروف پانورامیک بالای سر سرنشینان دو ردیف قرار دارد، در ام وی ام ایکس 55 پرو یک سانروف برقی دو حالته تنها بالای ردیف اول را پوشش می دهد. در پشت آینه میانی نیز یک خروجی USB قرار دارد که می توان یک دستگاه گوپرو به آن متصل کرد تا دوربین ثبت وقایع نیز این خودرو داشته باشد. در خودروی تست ما که حدود 20 هزار کیلومتر کارکرد را تجربه کرده بود، صدای خاصی از ادوات کابین شنیده نمیشد. بنابراین اگر استفاده مرسوم را از ایکس 55 پرو داشته باشید، این خودرو حداقل تا پایان دوره گارانتی بدون مشکل به شما خدمترسانی خواهد کرد.
ام وی ام ایکس ۵۵ پرو نسبت به نسل قبلی خود به جز تغییرات اندکی که در ظاهر خود دارد در بخش قوای محرکه خود نیز دستخوش تغییرات شده است. مشخصاتی که بسیاری از شما به آنها اهمیت ویژهای میدهید و بر اساس آنها، این خودروی چینی را خریداری میکنید. با شتاب 230 نیوتن متر این ماشین، میتواند تجربه سرعت بسیار خوبی را داشته باشید. شتاب 0 تا 100 این ماشین حدود 11.5 ثانیه است و میزان مصرف سوخت آن نیز 7 لیتر در 100 کیلومتر بوده که به نسبت نوع خودرو و عملکرد آن بسیار عالی است. با وجود گیربکس اتوماتیک و حرفهای که برای این خودرو در نظر گرفته شده است، میتوانید در هر یک از شهرهای کشور ایران رانندگی بدون نقصی را تجربه کنید. این ماشین برای رانندگی در جاده نیز انتخاب بسیار خوبی است و تجربه رانندگی لذت بخشی را در هنگام سرعت گرفتن در اختیار قرار میدهد.
لذا معقولانه میبود تا بجای بازه قیمتی 900 الی 1 میلیارد تومان، ایکس55 پرو در یک بازه قیمتی پایینتر عرضه میشد. ام وی ام X55 پرو با بهرهگیری از مشخصات فنی قدرتمند، عملکردی قابلتوجه را در کلاس خود ارائه میدهد. این خودرو به گیربکس ۹ سرعته CVT مجهز است که تعویض دندهای نرم و بهینه را فراهم میکند. پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ با حجم ۱.۵ لیتر، توان تولید ۱۵۶ اسببخار قدرت و ۲۳۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد که شتابی معادل ۱۰.۵ ثانیه را برای این کراساوور فراهم میکند. حداکثر سرعت این خودرو ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت بوده و در کنار عملکرد مناسب، مصرف سوخت اقتصادی ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را نیز ارائه میدهد.
رسالت شرکت های خودروساز تولید محصول باکیفیت و در سطح استاندارد جهانی است
همچنین پیشتر نیز اتفاقات مشابهی برای این خودرو در روسیه و مالزی افتاده بود. این اتفاق باعث نگرانی هایی درباره ایمنی خودرو و اعتماد به برند مدیران خودرو شد. در پی وقوع این حادثه، بررسی ها نشان داد که ایراد مربوط به یکی از قطعه سازان چری بوده و تنها تعدادی محدود از خودروها که این قطعه خاص را داشته اند دچار مشکل شده اند. به دنبال این حادثه، مدیران خودرو فراخوان بزرگی صادر کرد تا خودروهای مشمول را برای تعویض اکسل های معیوب به نمایندگی ها فراخوانی کند. از طرفی محصولات جدیدتری نظیر لاماری ایما، فردا موتورز تی 5، فیدلیتی پرایم، دیگنیتی و برخی دیگر از محصولات کرهای رقبای جدی برای این خودرو هستند. بنابراین فروش رفتن این خودرو در بازار فعلی کمی برای محصول مدیران خودرو سخت خواهد بود.
فیلم بررسی ام وی ام ایکس 55 پرو X55
این خودرو فعالیت خود را با عنوان چری تیگو 5x آغاز کرد که نسخه اسپرت، جوانپسند و البته ارزانتر از تیگو 5 اصلی بهحساب میآمد؛ بااینحال در اکثر بازارها، کراساوور جمعوجور چری را با نام تیگو 4 میشناسند. به بیان دیگر، این خودرو حد فاصل تیگو 3 (ام وی ام X33) و تیگو 5 در سبد محصولات چری است. اما در قسمت عقب نیز تغییرات ریزی انجام شده؛ اما اینکه یک نمای جدیدی نسبت ایجاد کند، نداشته است. از جمله این تغییرات، میتوان به استیل وسط درب صندوق اشاره نمود که در نسخه قبلی، تا اواسط چراغهای اصلی کشیده شده بودند که در نسخه جدید، مشابه نسل گذشته (این نسخه وارد ایران نشده است) ایکس55 در بازارهای جهانی شده است. ام وی ام X55 پرو از همان موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ قبل استفاده میکند با این تفاوت که قدرت آن از ۱۴۷ به ۱۵۶ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. همچنین بیشترین گشتاور حاصل از این موتور نیز از ۲۱۰ به ۲۳۰ نیوتن متر ارتقا یافته است.
با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام فرم را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. سیستمهای ایمنی دیگر مثل ترمز ضد قفل، توزیع نیروی ترمز، ترمز با نیروی کمکی، ترمز پارک برقی و اتو هُلد نیر در ام وی ام X55 پرو قرار دارد. ام وی ام X55 پرو مجهز به امکاناتی مثل کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی و کنترل سرعت سراشیبی، دو حالت رانندگی اکونومی و اسپرت است و اسارت از راه دور هم امکان پذیر است. روند تغییرات مثبت در داخل اتاق ام وی ام X55 پرو هم ادامه دارد و در اولین نگاه تریم قرمز و مشکی روی صندلیها، رودریها و داشبورد نظر جلب نظر میکند.
علاوهبراین، کابین این خودرو بهطور کامل به کابین تیگو 7 پرو شبیه است؛ موضوعی که برای خریداران این خودرو با توجه به این اختلاف قیمت راضیکننده خواهد بود. پیشرانه نصبشده روی ام وی ام X55 پرو همانند گذشته، از نوع 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر است. این پیشرانه در طیف گستردهای از محصولات ام وی ام و فونیکس استفاده شده است که با توجه به تنظیمات انجامشده، توان و گشتاور متفاوتی را در هر خودرو ارائه میدهد.
در واقع مهندسان چری موفق شدهاند با کمترین هزینه و صرفاً با تعویض و اصلاح چند قسمت به چهرهای زیباتر و هماهنگتر از قبل دست یابند که با زبان طراحی جدید کمپانی نیز همخوانی کامل دارد. مثلاً جلوپنجره زیبای به اصطلاح کهکشانی جایگزین مدل قبلی شده و ترکیب آن با سپر جدید و دیلایتهای متفاوت، جلوهای جوانپسندانه به اتومبیل بخشیده است. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی با شما ارتباط برقرار کنند.
مشخصات ام وی ام X55 پرو
فضای بار پشت صندلی های عقب در حالت استاندارد 370 لیتر بوده که اگر قصد حمل بارهایی حجیم تر را دارید، امکان خواباندن صندلی های ردیف دوم ایکس 55 پرو به صورت 60/40 وجود دارد تا فضای بار بیشتری در اختیار داشته باشید. اگر تجربه رانندگی با خودروهای مجهز به گیربکس دوکلاچه همچون سری جدید فیدلیتی پرایم یا تیگو 8 پرو را داشته باشید، احساس اتلاف نیرو را در ایکس 55 پرو تجربه خواهید کرد. مشکل دیگر این گیربکس تمایل به پایین نگهداشتن دور موتور در تمامی اوقات است. این مسئله هنگامی که باک خودرو را با بنزین نهچندان باکیفیت داخلی پر کردهاید، موجب افزایش مضاعف فشار بر موتور خواهد شد؛ بنابراین بهتر است تا با صرف هزینه بیشتر و جستجوی دقیق از بنزین سوپر استفاده کنید.
در بخش داشبورد X55 پرو نیز از متریال نرم استفاده شده که امتیاز خوبی برای این خودرو به حساب می آید. در بخش بالای داشبورد می توان نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا را مشاهده کرد که کیفیت و گرافیک قابل قبولی داشته و آپشنی کاربردی به حساب می آید. همانند رودری ها بخش هایی از قسمت های میانی داشبورد به رنگ قرمز در آمده و موجب هماهنگی بیشتر در طراحی داخل کابین شده است. همچنین استفاده از پلاستیک پیانویی نیز به کمک طراحی این بخش آمده و طراحی خوب این قسمت را تکمیل کرده است. اما قبل از این که به بررسی این خودرو بپردازیم بهتر است چند نکته درباره این خودرو بدانیم.
{طراحی داخلی MVM X55PRO
|}باتوجه به گرمای موجود، با اینکه خودرو تحت انواع فشارها قرار گرفته بود، اما عملکرد سیستم تهویه مطبوع و کولر ایکس55 پرو مطلوب بود. باتوجه به عایق کاری خوب، صدای موتور تا حد زیادی وارد کابین نشده که جای شکر دارد. با توجه به شرایط کنونی که برای اکثر مردم ایران از نظر مالی حاکم است، خرید ماشین به صورت نقدی بسیار دشوار بوده و چالشهای زیادی را به همراه دارد.
{اتوبوسهای برقی زاکانی، دیزلی از آب درآمد!
|}بنابراین تا زمانی که ایکس 55 پرو را بیشازحد تحت فشار قرار ندهید، این خودرو قادر است عملکرد خود را در مسیرهایی با پوشش غیرآسفالت حفظ کند. مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه در شرایط تست ما حدود 10.5 لیتر بر صد کیلومتر برآورد شد که رقم مطلوبی برای رانندگی در شرایط پرفشار محسوب میشود. بااینحال اگر شما رانندگی آرام و به دور از هیجان را با این خودرو تجربه کنید، احتمال کاهش نرخ مصرف سوخت ترکیبی آن دور از انتظار نیست. با تنظیمات 4 جهته، فرمان چند منظوره MVM X55 pro تجربه رانندگی راحت تری را به شما می دهد. دکمه های چند منظوره برای سرگرمی صوتی، عملکرد صفحه ابزار صفحه رنگی، عملکرد تلفن بلوتوث، کروز کنترل و دکمه کنترل صوتی همیشه در دسترس هستند.
اگر قیمت بازار این دو خودرو را نیز مورد مقایسه قرار دهیم، اختلافی در حدود 200 میلیون تومان را مشاهده خواهیم کرد. بنابراین کاربرانی که به مشخصات فنی خودرو بیشتر از سایر موارد اهمیت میدهند، ایکس 55 پرو را برای خرید انتخاب خواهند کرد. اما نمای داخل محصول جدید مدیران خودرو به طور کامل تغییر کرده و میتوان گفت از همان داشبورد چری تیگو ۷ پرو در این محصول استفاده شده است که طراحی نسبتا بهروز، ساده و البته دلنشینتری را در مقایسه با گذشته به معرض دید میگذارد. این سبک طراحی داخلی قطعا حس دلنشینتری را برای کاربران این خودرو به وجود خواهد آورد. مدیران خودرو و مسئولان شرکت چری قصد ندارند به این راحتی بازار X55 را به حریفان آن واگذار کنند؛ پس با وارد کردن نسخه جدید موسوم به ایکس ۵۵ پرو به میدان، برای رقیبان خط و نشانی پررنگتر کشیدهاند.
در مجموع باید گفت که نمای داخلی این محصول در مقایسه با قبل روندی رو به رشد و مثبت را طی کرده که قطعا موجب ارتقای جذابیت آن خواهد شد. دوربین دید عقب MVM X55 pro از وضوح بالای 1920x720 صفحه اصلی استفاده می کند تا کیفیت تصویر فوق العاده واضح و تصویری با زاویه دید عریض را به شما ارائه دهد. با خطوط هشدار و عملکرد سریع از طریق تشخیص رادار اولتراسونیک، رزرو و پارک هرگز آسان تر و راحت تر نبوده است.
درون صندوق عقب این خودرو حدود ۳۷۰ لیتر فضا یافت میشود که البته برای خانوادههای پرجمعیت کمی کوچک به نظر میرسد. ولی تصور می شود که این خودرو قیمتی در محدوده 900 میلیون تومان داشته باشد. شرکت مدیران خودرو شرایط ویژهای برای ثبت نام ام وی ام X55 با قیمت 1,515,900,000 تومان در نظر گرفته است.
مشخصات فنی ام وی ام ایکس ۵۵ جدید از لحاظ ظاهری در بخشهایی مثل جلوپنجره، سپر جلو، گرافیک چراغهای عقب و دیفیوزر عقب، دچار تغییرات نسبتا جزئی شده و ظاهری بهتر از گذشته را به نمایش میگذارد. اضافه شدن نوارهای قرمز رنگ به نواحی زیر بدنه، استایلی جذاب و اسپرتتر برای این کراس اوور خانوادگی رقم زده است که در مجموع میتواند زیبایی بیشتری نسبت به مدل قبلی پدید بیاورد. یکی از خودروهای جدیدی که به سبد محصولات مدیران خودرو اضافه شده، ام وی ام ایکس 55 پرو است.
در مجموع این خودرو در مقایسه با نسخه قبلی، خودروی جذابتری به حساب میآید، اما پاشنه آشیل آن همان قیمت بالا در مقایسه با رقبا است. البته ممکن است مدیران خودرو تصمیم بگیرد تا این خودرو را با بهای کمتری عرضه کند. صندلی های ام وی ام ایکس 55 پرو دارای تودوزی چرمی مشکی و قرمز هستند و قسمت نشیمن و تکیه گاه آنها حالت سوراخدار دارد تا تعریق سرنشینان در فصل گرما کمتر شود. با این حال فضای پا و سر برای سرنشینان در ردیف دوم حتی برای افراد با قد 180 و بالاتر نیز مناسب است.
افزایش قدرت موتور به 156 اسببخار و رسیدن گشتاور به 230 نیوتنمتر نیز باعث شده نسخه پرو به وضوح قویتر ظاهر شود تا بدین صورت لذت رانندگی پایینتر سیستم انتقال قدرت به نوعی جبران گردد. شرکت مدیران خودرو با معرفی کراس اوور MVM X55 Pro گامی بزرگ در بازار خودروهای مونتاژی ایران برداشت. این مدل که نسخه فیس لیفت شده ای از سری X55 به شمار می آید، با طراحی جذاب تر، ویژگی های فنی به روز و قیمتی رقابتی، نماینده ای شایسته برای خودروساز چری در ایران محسوب می شود. حضور این خودرو، نمادی از پیشرفت چری در بازار ایران است، برندی که با محصولات متنوع خود توانسته از رقبای بزرگ چینی پیشی بگیرد. با معرفی X55 پرو، شرکت مدیران خودرو فرصتی تازه یافته تا علاوه بر جلب توجه خریداران، جایگاه خود را به عنوان یکی از فعال ترین شرکت های خودروسازی کشور مستحکم تر کند.
ام وی ام ایکس 55 پرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4318، 1830 و 1664 میلی متر دارد و فاصله بین دو محور آن نیز 2610 میلی متر است. ام وی ام ایکس 55 پرو دارای یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بوده که تقریبا همه خودروهای چینی حال حاضر در ایران از آن بهره برده اند. البته موتور 1.5 لیتری ایکس 55 پرو مهندسی شده توسط کمپانی AVL اتریش بوده و توربوشارژ هانیوال آمریکایی نیز برای آن نصب شده است.
گیربکس CVT برای حفظ عملکرد اقتصادی و کاهش مصرف سوخت بهینه شده است، ازاینرو همواره فشار را روی موتور کاهش میدهد. درنتیجه هنگام حرکت در جادههای کوهستانی، دور موتور بالا خواهد بود و گشتاور موردنیاز را از این گیربکس دریافت نخواهید کرد. به همین دلیل ناچار هستید تا گیربکس را در حالت تیپ ترونیک قرار دهید و دندهها را بهصورت دستی تعویض کنید. تا زمانی که راننده پا را تا انتها روی پدال گاز فشار ندهد، دور موتور در سطح پایین نگه داشته میشود و بنابراین صدایی به درون کابین نفوذ نمیکند. افزایش راندمان موتور بهمعنای بهرهمندی آن از سیستم تزریق سوخت پیشرفتهتر است. درنتیجه این پیشرانه با بنزین ایران که اکتان پایینتری نسبت به بنزین معمول در دیگر کشورها دارد، با مشکل مواجه خواهد شد.
هماکنون کابین داخلی مجهز به یک داشبورد جدید شده که شباهتهای زیادی به چری تیگو 7 است و مسلما زمانی که سرنشینان به آن توجه کنند متوجه زیبایی هر چه بیشتر آن میشوند. ترکیب فرم هاچبک کراس با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر و گیربکس CVT نتوانست برای خریداران ایرانی متقاعدکننده باشد. علاوه بر این مسئله، مشتریان مدیران خودرو در آن زمان قادر بودند با صرف هزینه تقریباً برابر، چری تیگو 5 یا چری تیگو 7 را خریداری کنند. بروز برخی مشکلات فنی در نسل نخست ام وی ام X55 نیز سبب شد تا این خودرو حضور موفقی در بازار ایران نداشته باشد. آخرین نسخههای تولیدشده ام وی ام X55 در سال 1400 توسط مدیران خودرو به فروش رسیدند. اواخر سال 98 بود که شرکت مدیران خودرو عرضه فاز اول ام وی ام X55 را آغاز کرد.
شرایط خودرو اقساطی mvm