چگونه مخاطبان خود را به محصولات شما متصل کنید؟2021-06-23
شناسایی مخاطبان هدف؛ درک نیازها و پرسونای مشتری
این تکنیک جذب مشتری به شما امکان میدهد با حمایت از رویدادها، کنفرانسها، پادکستها یا پروژههای مرتبط، نام برند خود را میان مخاطبان هدف قرار دهید. برای مثال، اسپانسر شدن در یک همایش تخصصی شما را بهعنوان یک برند معتبر و قابلاعتماد معرفی میکند. برای تحلیل دادههای مخاطبانتان میتوانید از ابزارهای تحلیل آماری، نرمافزارهای تحلیل داده، و ابزارهای تحلیل شبکههای اجتماعی استفاده کنید. این ابزارها به شما امکان میدهند تا الگوها و روندهای مخاطبانتان را شناسایی کنید و تحلیلهای مفیدی برای کسب و کارتان انجام دهید.
فرض کنید که واردیک نمایشگاه خودرو میشوید؛ فروشنده با شما همراهی میکند اما هیچ سوالی از شمادرباره خواستهها و نیازهایتان نمیپرسد. در نهایت چند ماشین اسپورت و سدان به شمانشان میدهد و شروع به تعریف از روکشهای چرم و آپشنهای لوکس این ماشینها میکند. اما ممکن استخود شما در جریان باشید که محصولات یا خدماتتان برای بخشهای مختلفی از مخاطبینهدفتان جذابیت دارند. این دادهها میتواند شامل اطلاعات جمعیتشناختی، الگوهای رفتاری و حتی بازخوردهای مستقیم مشتریان باشد. روی هم رفته، استفاده از هوش تجاری در این دوره و زمانه دیجیتالی میتواند به درک بهتر رفتار مصرف کنندگان کمک کند. در این راستا، انجام نظرسنجیها و استفاده حداکثری از بینشهای داده محور برای دستیابی به موفقیت ضروری است.
همچنین میتوانید اطلاعات جمعیتی و رفتاری مشتریان را از دادههای فروش استخراج کنید. هدفگذاری برای مخاطبان همشکل یکی از راحتترین و سادهترین راهها برای دستیابی به اکثر مخاطبان هدف در شبکههای اجتماعی است. مخاطبان همشکل و شبیه به هم مشخصات و رفتارهایی دارند که شبیه به مخاطبان کنونی شما در شبکههای اجتماعی است. آیا لیستی از مشتریان یا مشترکین خودتان دارید؟ اگر لیستی از این افراد داشته باشید میتوانید خیلی دقیق آنها را با تبلیغات مناسب هدف قرار دهید.
درنهایت، مخاطبان هدف در شبکههای اجتماعی به شما کمک میکنند محصول خود را بهطور مؤثر بفروشید و افرادی را که هدف قرار میدهید در اولویت قرار دهید. با شناخت پلتفرمهای مناسب، تولید محتوای ارزشمند و ایجاد تعامل موثر با مخاطبان، میتوانید مشتریان وفاداری جذب کرده و کسبوکار خود را به سطح جدیدی برسانید. فراموش نکنید که موفقیت در این فضا نیازمند صبر و استمرار است، اما نتایج آن میتواند فوقالعاده باشد.
آیا برای کسب درآمد از طریق فضای آنلاین نیاز به برندسازی خوب داریم؟
- بررسی کنید که کدام پستها بیشترین بازدید، لایک، کامنت و اشتراکگذاری را داشتهاند و بفهمید که چه عواملی باعث جذب مخاطبان شدهاند.
- این تفاوتها باعث میشود که استراتژیها و تاکتیکهای بازاریابی در این دو مدل متفاوت باشند. {
- این نوع تحقیقات رقبا برای تعیین اینکه کجا تلاش های بازاریابی خود را هدایت کنید بسیار عالی است. |}{
- پیدا کردن مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین هدفهایی است که هنگام بازاریابی در شبکههای اجتماعی یا سوشیال مدیا مارکتینگ باید انجام دهیم. |}
- او به عنوان یک اینفلوئنسر دیجیتال، به آنچه مردم در پروفایل های رسانه های اجتماعی خود می بینند بسیار اهمیت می دهد. {
- هشتگها ابزارهای قدرتمندی برای دستهبندی و جستجوی محتوا در رسانههای اجتماعی هستند. |}
این سناریوها میتوانند به بهینهسازی استراتژیهای بازاریابی شما کمک شایانی کنند. شرکت خودروسازی BMW معمولا خودروهای تولیدی خود را به مخاطبان هدف خاص خودش عرضه میکند. اگرچه مشتریان ثروتمند مخاطبان هدف اصلی BMW هستند، این شرکت خودروهایش را به انواع مختلفی از مصرف کنندگان عرضه میکند.
همچنین، بهروزرسانی مداوم باعث بهبود الگوریتمهای جستجو و دیدهشدن بیشتر شما در نتایج میشود. این مرحله در قیفهای مدرن بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، زیرا مشتریان وفادار میتوانند به عنوان منبع تبلیغاتی برای برند شما عمل کنند. برای این منظور، باید از استراتژیهای حفظ مشتری مانند ایمیلهای پیگیری، پیشنهادهای ویژه برای مشتریان تکراری و نظرسنجیهای پس از خرید استفاده کنید. برای موفقیت در دنیای کسبوکار، داشتن یک استراتژی بازاریابی قوی ضروری است. قیف بازاریابی، ابزاری قدرتمند برای سازماندهی و مدیریت تلاشهای بازاریابی شماست.
با این حال، پیش از کار با هر اینفلوئنسری، باید مطمئن شوید که آنها با حوزه کاری یا صنعت شما همخوانی دارند. بررسی کنید که اهداف و ارزشهای شخصیت فرضی هر یک از پرسوناهای شما چیست. دقت کنید که برای تعیین پرسونا به هیچ عنوان نباید بر اساس حدسیات پیش بروید. مثلا این کاملا اشتباه است که از خود بپرسید «چه کسی احتمالا از من خرید میکند؟» و سپس ویژگیهای او را بنویسید. در واقع هرچقدر هم که به کار خود مسلط باشید، در نهایت این اطلاعات کانالهای مختلف شما (وبسایت، نظرسنجی و …) است که دقیقترین ویژگیهای شخصیتی پرسونا را برایتان مشخص میکند. در این مقاله تلاش کردیم شما را با تمام جنبههای ولاگ آشنا کنیم؛ از تعریف و انواع ولاگ گرفته تا چالشها، فرصتها و حتی راههای کسب درآمد از آن.
برای پیدا کردن مخاطب هدف، ابتدا باید محصولات یا خدمات خود را به دقت بررسی کنید و مشخص کنید چه افرادی به این محصولات نیاز دارند یا علاقهمند هستند. اینفلوئنسرها همچنین به خاطر داشتن وفاداری بالای دنبالکنندگانشان شناخته شدهاند و همین موضوع آنها را به هدف ایدهآل برای هر شرکتی تبدیل میکند. مصرفکنندگان معمولاً به محصولات یا خدماتی که اینفلوئنسرها تبلیغ میکنند، بیشتر اعتماد میکنند و احتمال خرید آنها نیز افزایش مییابد. اگر آن رستوران به دنبال عرضه محصولات مرغ باشد، میداند که پاسخدهندگانی که ماهی را انتخاب میکنند نمیتوانند مشتریان هدف باشند (حداقل بدون متقاعدسازی قابلتوجه). حالا بیایید به پنج روش برای یافتن و دسترسی به مخاطبان در اینستاگرام بپردازیم. برخی از این روشها بر یافتن مخاطبان هدف تمرکز دارند، در حالی که برخی دیگر بر دستیابی به آنها استوار هستند.
جذب مشتریان جدید و حفظ آنها نهتنها کلید موفقیت کسبوکارهاست، بلکه اساس رشد پایدار را تشکیل میدهد. بررسی آمار بازدید و ترافیک وبسایت نیز به شما اطلاعاتی درباره مخاطبان هدف میدهد. استفاده از تبلیغات در شبکههای اجتماعی، موتورهای جستجو و سایتهای مرتبط میتواند به شما کمک کند تا به طور دقیق مخاطبان هدف خود را هدایت کنید.
شات کردن (shoutout) در اینستاگرام یعنی شما در صفحهتان یک پست یا استوری منتشر کنید که به معرفی یا تبلیغ صفحه دیگری بپردازد. کمپانیهای زیادی، یک مرکز محتوا یا مرکز تحقیق دارند که مکانی برای جمع آوری موردهای مطالعاتی، چک لیستها، آموزشهای گوناگون و محتواهای مفید دیگری است. زمانی که آن مرکز به اندازه کافی بزرگ شود، میتواند بعضی اطلاعات را به قسمتهای مختلف صنعت، چالشها و نوع مدیا تقسیم کند. این کلید را در اینجا به یاد داشته باشید که این دو نوع پرسونا متقابلا منحصر به فرد نیستند و همچنین نیازی نیست که همپوشانی داشته باشند.
فهم دقیق مفهوم شناسایی مخاطبان هدف
ارسال پرسشنامههای آنلاین، انجام مصاحبههای تلفنی یا حضوری و بررسی نظرات مشتریان در رسانههای اجتماعی و وبسایتهای مرتبط از جمله این روشها هستند. همچنین میتوانید از سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای جمعآوری و تحلیل بازخوردها استفاده کنید. این تقسیمبندی به شما کمک میکند تا به صورت دقیقتر به نیازها و علایق مختلف مخاطبان خود پی ببرید و استراتژیهای بازاریابی خود را بر اساس این اطلاعات تنظیم کنید. ساخت پرسونای مخاطب (Buyer Persona) یکی از مهمترین مراحل در راه اندازی هر کسبوکاری، به خصوص کسبوکارهای نوپا است. پرسونای مخاطب، یک نمایه خیالی از مشتری ایدهآل شماست که به شما کمک میکند تا درک عمیقتری از نیازها، خواستهها و رفتارهای مخاطبان خود پیدا کنید. بهطور خلاصه، نظرسنجیها راهی عالی برای فهمیدن خواستههای مشتریان هستند و اطلاعات قدرتمندی ارائه میدهند که به تصمیمگیریهای بهتر و متمرکزتر کمک میکند.
بازخورد مشتریان نه فقط در شبکههای اجتماعی، یکی از بهترین منابع اطلاعاتی برای شناسایی مخاطبین هدف است. مشتریان ممکن است ایدهها و پیشنهادهای مفیدی در مورد بهبود محصولات و خدمات شما داشته باشند که باعث بهتر شدن تجربه مخاطبان شما میشود. به بازخورد مشتریان خود توجه کنید و از آنها بخواهید تا نظرات خود را با شما به اشتراک بگذارند.
{خبرنامه پیامکی چیست و چگونه میتواند بازدهی تبلیغات شما را افزایش دهد؟
|}احتمالاً همینمثال اهمیت تعریف مخاطبین هدف را به خوبی برای شما مشخص کرده است. تلاش برای فروشیک ماشین اسپورت دو سرنشینه برای مادری با چهار فرزند راه به جایی نخواهد برد.ممکن است بعضی از این گروهها چندان مهم به نظر نرسند اما شما نباید بی اهمیت باآنها برخورد کنید. فرض کنیم که شمااجناس و کالاهای ورزشی میفروشید؛ ممکن است بخشی از مخاطبین شما دختران و پسراننوجوانی باشند که ورزش میکنند. ممکن است یک شرکت دیگر ورزشکاران حرفهای را موردهدف قرار دهد و یا مردان و زنان میانسالی که قصد ورزش و حفظ تناسب اندام را دارند. او مدرک روزنامه نگاری دارد و درباره محصولات مراقبت از پوست، رژیم غذایی و زندگی در نزدیکی ساحل وبلاگ می نویسد و پست می گذارد.
اگر قرار است صفحهای را شات کنید، ابتدا نگاهی به کیفیت محتوای آن بیندازید. آیا پستهای جذاب، منظم و مرتبطی دارد؟ آیا محتوای آن ارزشمند است؟ شات کردن صفحهای با محتوای ضعیف ممکن است اعتبار شما را هم تحت تأثیر قرار دهد. این پنل، امکاناتی مانند خط مبدا معتبر با پیش شمارهی 8، ارسال پیامک از طریق خط ثابت مخابراتی شما، ارسال گروهی پیامک و اتصال به CRM ابری را در اختیار شما قرار میدهد. با استفاده از این پنل، میتوانید پیامهای خود را به صورت حرفهای مدیریت کنید و بازدهی آنها را افزایش دهید. ساختار محتوای تبلیغاتی خودتان را با تمایلات و نیازهای مخاطبان منطبق کنید تا بتوانید هدف خود را از تبلیغات محقق کنید. در این یادداشت، ۷ روش کاملاً عملی و ساده را بررسی میکنیم که بدون نیاز به تبلیغات مستقیم، مشتریان بیشتری جذب کنید و فروش خود را افزایش دهید.
برندها ابتدا یک پیام شخصیسازیشده را از طریق پیامک انبوه ارسال میکنند و سپس در ایمیلهای خود اطلاعات تکمیلی را ارائه میدهند. این هماهنگی باعث میشود پیام برند در ذهن مخاطب باقی بماند و نرخ تعامل افزایش یابد. این یکی از ویژگیهای جدید اینستاگرام است که میتوانید با کسی یک پست مشترک منتشر کنید. در این روش، پست در هر دو صفحه نمایش داده میشود و به طور همزمان به مخاطبان هر دو پیج دسترسی دارد.
باید محتوای خودتان را به گونهای تولید کنید که با خصوصیات و رفتارهای مشترک مخاطبان بیشترین سازگاری را داشته باشد. شرکت در رویدادها و نمایشگاهها فرصتی استثنایی برای تعامل مستقیم با مشتریان و نمایش ارزشهای برند شماست. این رویدادها به شما امکان میدهند تا در محیطی رقابتی، محصولات یا خدمات خود را به مشتریان هدف عرضه کنید. بله، استفاده از ابزارهای تحقیق مخاطب هدف ضروری است زیرا به شما کمک میکند تا نیازها و تمایلات مخاطبانتان را بهتر بشناسید و استراتژیهای مناسبی را برای کسب و کارتان ایجاد کنید. استفاده از شبکههای اجتماعی نیز یک ابزار قدرتمند در تحقیق مخاطب هدف است.
با انجام آزمایشها و تستهای مختلف میتوانید عوامل مؤثر بر رفتار و تصمیمات مخاطبان را بشناسید. میتوانید به صورت A/B تستها تغییرات کوچکی در وبسایت یا تبلیغات خود اعمال کرده و تأثیر آنها را بر روی رفتار مخاطبان مشاهده کنید. خدمترسانی به مخاطب هدف مرحلهای است که پس از جذب مشتریان انجام میشود و به ارتقاء رضایت مشتریان و حفظ آنها میپردازد. در این بخش به تکنیکها و راهکارهایی برای بهبود خدمات به مخاطب هدف میپردازیم.
با بررسی رقبا و تجزیه و تحلیل استراتژیهای آنها، میتوانید به شناخت بهتری از مخاطبان هدفتان و نیازها و تمایلاتشان برسید. استفاده از ابزارهای تحلیل رقبا مانند SEMrush و SimilarWeb میتواند در این زمینه به شما کمک کند. با بررسی پروفایلها، پستها، و تعاملات مخاطبان در شبکههای اجتماعی میتوانید اطلاعاتی درباره نیازها و تمایلاتشان کسب کنید. همچنین، با استفاده از ابزارهای تحلیل شبکههای اجتماعی مانند Facebook Insights و Twitter Analytics، میتوانید الگوها و روندهای مربوط به مخاطبان خود را بررسی کنید. همانطور که میدانیم، تحقیق در بازاریابی یکی از مراحل حیاتی است که به شرکتها کمک میکند تا مخاطبان خود را بهتر بشناسند و به طور مؤثرتری به آنها نیازها و تمایلات خود را ارائه کنند. با استفاده از ابزارهای تحقیق مخاطب هدف، میتوانید به راحتی اطلاعاتی قابل اعتماد را درباره مخاطبان هدف خود جمعآوری کنید.
با پیدا کردن این هشتگها قطعاً میتوانید به کاربران و مخاطبان هدف بیشتری دسترسی پیدا کنید. مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی، گروه خاصی از افراد هستند که شما به عنوان صاحب کسب و کار میخواهید با کانالهای اجتماعی خود به آنها دست پیدا کنید. آنها افرادی هستند که احتمال علاقمند شدنشان به برند شما، محتوایی که تولید میکنید و محصولات و خدماتی که به بازار عرضه میکنید، خیلی زیاد است. برخی از خصوصیتها و رفتارها در این دسته از افراد به صورت مشترک وجود دارد. هشتگها و کلمات کلیدی به شما کمک میکنند تا محتوایتان در دسترس مخاطبان گستردهتری قرار گیرد. با تحقیق درباره هشتگها و کلمات کلیدی مرتبط با صنعت و مخاطبان هدف، از آنها بهصورت استراتژیک در پستهای خود استفاده کنید.
شناسایی مخاطب هدف به کسب و کار کمک میکند تا تبلیغات را به صورت هدفمندانهتری انجام دهد و مشتریان وفادار و دائمی جذب کند. طبیعی است و انتظار می رود که شرکت ها همان مخاطبان رقبای خود را هدف قرار دهند تا سعی کنند مشتریان خود را جذب کنند. ابزارهای گوش دادن اجتماعی و نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) می توانند اطلاعات زیادی در مورد مخاطبان رقیب ارائه دهند. یک مخاطب هدف می تواند بر اساس عوامل مختلفی از جمله موقعیت مکانی، جنسیت، سن، تحصیلات و وضعیت اجتماعی-اقتصادی باشد. به عنوان یک کسب و کار، مهم است که مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید تا بتوانید مشتریان مناسب را تامین کنید.
انجام این کار باعث میشود که افراد برای به اشتراکگذاری اطلاعات مربوط به خودشان راحتتر به شما اعتماد کنند. برنامههای وفاداری مشتریان یک ابزار قوی برای جلب توجه و نگهداشتن مخاطبان هدف هستند. این برنامهها انگیزههایی مانند تخفیفها، جوایز و امتیازهای وفاداری به مشتریان ارائه میدهند تا با شما ارتباط برقرار کنند و خریدهای بیشتری انجام دهند. با بهکارگیری برنامههای وفاداری، میتوانید ارتباط نزدیکتری با مخاطبان خود برقرار کنید و جذب مشتریان هدف را انجام دهید. بازاریابی ایمیلی یکی دیگر از روشهای مؤثر برای شناسایی و ارتباط با مخاطبان هدف است. با ارسال ایمیلهای هدفمند به لیستهای ایمیلی خود میتوانید بفهمید که کدام نوع محتوا بیشترین تعامل را با مخاطبان ایجاد میکند و چه نوع پیامهایی برای آنها جذابتر است.
با طراحی و ارسال نظرسنجیهای آنلاین به مخاطبان خود، میتوانید از آنها درباره موضوعات و مسائل مختلف سوال بپرسید و دیدگاههایشان را درباره محصولات یا خدمات شما بشناسید. استفاده از ابزارهای نظرسنجی مانند SurveyMonkey و Typeform میتواند به شما در جمعآوری دادههای کیفی و کمی کمک کند. این فرآیند به شما کمک میکند تا به خوبی بفهمید که کدام افراد مشتریان ایدهآل شما هستند. از روشهای تحقیقی گرفته تا تحلیل دادهها، تلاشهای بسیاری در این زمینه وجود دارد. مشخصا، داشتن اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان هدف شانس دستیابی به اهداف مورد نظرتان را افزایش میدهد. با ای وجود، بهتر است قبل از برقراری ارتباط و استفاده از لید مگنت کلیدی خوب فکر کنید.
با بهروز کردن تنظیمات محصولات خود، به ما کمک کنید پیشنهادات بهتری برایتان ارائه دهیم. اطلاعات و خدمات بازاریابی Samsung.com ، اعلامیه های محصول و خدمات جدید و همچنین پیشنهادهای ویژه ، رویدادها و خبرنامه ها. اگر بعدها خواستید کیفیت ولاگها را بهتر کنید، کمکم تجهیزات بهتری بخرید.
اینفلوئنسر مارکتینگ، اگر بهدرستی اجرا شود، روابطی قوی با مشتریان جدید ایجاد و به رشد پایدار برند شما کمک میکند. بدون شناخت دقیق این مخاطبان، هر تلاشی در حوزه بازاریابی ممکن است به هدر برود. فرآیند شناسایی مخاطب هدف شامل تحلیل و بررسی دقیق افرادی است که احتمال دارد به محصولات یا خدمات شما نیاز داشته باشند.
با محتوای جذاب، تعامل فعال و برنامهریزی هوشمندانه، میتوانید از شات اینستا بهعنوان یک سکوی پرتاب برای رشد پیجتان استفاده کنید و به هدفتان نزدیکتر شوید. به خصوص اگر ادمین شبکههای اجتماعی باشید، روش درست استفاده از شات به رشد پیج اینستاگرام شما کمک زیادی میکند. پنل پیامکی نواتل با امکانات منحصر به فرد خود، به کسبوکارها کمک میکند تا ارتباطات خود را با مشتریان بهبود بخشند و پیامهای مدنظر را در زمان مناسب به مخاطبان برسانند.
تبلیغات در رسانههای اجتماعی، ابزاری قدرتمند برای دسترسی به مخاطبان هدفمند است. با استفاده از قابلیتهای هدفگذاری دقیق این پلتفرمها، میتوانید تبلیغاتی طراحی کنید که به مخاطبان مرتبط با برند شما نمایش داده شوند. برای بهبود نتایج، قالبهای مختلف تبلیغاتی را آزمایش کرده و پیامهای خود را بهینهسازی کنید. اسپانسرینگ یکی از روشهای موثر برای ایجاد ارتباط عمیق با مخاطبان هدف و معرفی برند در محیطهای حرفهای است.
این نقاط درد نشان میدهند که مشتریان با چه مسائل و مشکلاتی مواجه هستند و چه نیازهایی دارند که شما میتوانید برطرف کنید. با شناخت دقیق این نقاط، میتوانید بهترین راهکارها و پیشنهادهای خود را برای مخاطبان ارائه دهید و ارتباط نزدیکتری با آنها برقرار کنید. استفاده از رسانههای اجتماعی برای جذب مشتری به یک استراتژی دقیق و هدفمند نیاز دارد. با ایجاد محتوای جذاب، تعامل با مخاطبان، تبلیغات هدفمند و تحلیل دادهها، میتوانید برند خود را معرفی کرده و مشتریان جدید جذب کنید. قبل از اجرای هرگونه استراتژی در رسانههای اجتماعی، باید شناخت دقیقی از مخاطبان هدف خود داشته باشید. به این معنا که هر دو برند میتوانند با کاهش هزینهها، بازدهی بیشتری از تبلیغات و کمپینهای خود به دست آورند.
برای آشنایی بیشتر با این نوع بازاریابی، میتوانید مقاله ترکیب ایمیل و پیامک در بازاریابی را مطالعه کنید. اگر میخواهید در دنیای رقابتی امروز موفق باشید، باید از این روشها استفاده کنید. اگر میخواهید در این قابلیت و بقیه ترفندهای اینستاگرامی خبره شوید، از دورههای ادمینی دیدوگرام استفاده کنید.
ولاگری نه تنها میتواند بستری برای خلاقیت و ارتباط با مخاطبان باشد، بلکه با کمی پشتکار و برنامهریزی، به منبعی برای رشد شخصی و مالی تبدیل میشود. اگر مثلاً محصولی دستساز دارید، دورههای آموزشی برگزار میکنید یا حتی کتابی نوشتهاید، میتوانید آنها را در ولاگهایتان معرفی و به فروش برسانید. این تکنیک با استفاده از مکانیزمهای بازی مانند امتیازدهی، رقابت و جوایز، تجربه کاربران را جذابتر میکند. تحلیلهای لحظهای (Real-Time Analytics) به کسبوکارها کمک میکند تا رفتار کاربران را در زمان واقعی بررسی کرده و تصمیمات بهتری بگیرند. برندهایی که از هوش مصنوعی در کمپینهای خود استفاده کردهاند، نرخ تبدیل تا ۲۵ درصد افزایش داشته است.
اینجا